Uuring ennustab elektriautodele suurt tulevikku

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriautod.
Elektriautod. Foto: Urmas Luik

PwC uuringu kohaselt jõuab elektriautode turuosa maailmas 2020. aastaks 1,2 protsendini. Kuigi nende turuosa jääb lähiaastatel suhteliselt marginaalseks, ennustab uuring elektriautode turuosadele kiiret kasvu.

Seitsme aasta pärast moodustavad hübriid- ja elektriautod kogu uute autode turust hinnanguliselt 6,3 protsenti ning vastavalt traditsioonilised hübriidautod 3,3 protsenti, PHEV ehk seinast laetava akuga hübriidautod 1,8 ning «puhtad» elektriautod 1,2 protsenti. Ometigi näitab praegune areng, et elektriautod ei kujune ajutiseks episoodiks, vaid on tulnud, et jääda, kinnitab PwC ärikonsultatsioonide osakonna juhtivkonsultant Tarmo Meresmaa.

«Täna on selge, et ainult loodushoidlikud kaalutlused ei pane inimesi elektriauto kasuks otsustama. Maailmas on palju näited, kuidas elektriautode kasutamist soodustada, näiteks tasuta parkimise võimalus neil aladel, kuhu muidu ei pääse või soodsam parkimistasu, samuti muud maksusoodustused. See, milline on optimaalne lahendus Eesti jaoks, vajab arutelu, kuhu oleksid kaasatud kõik osapooled (riik, autotootjad, automüüjad, ettevõtjad, eraisikud jt),» kommenteeris Tarmo Meresmaa uuringutulemusi. Elektriautode valdkonna arengut piirab ka kitsastes raamides mõtlemine: ühelt poolt, et seda nähakse valdavalt loodust hoidva ettevõtmisena ning teisalt, et sellega peaksidki tegelema ainult valitsused.

Ligikaudu veerand uuringus osalenuist pidas ideaalseks suhtarvuks üht avalikku laadimispunkti iga 20 elektriauto kohta ning koguni 20 protsenti küsitletutest arvas, et minimaalselt üks avalik laadimispunkt võiks olla lausa 5 elektriauto kohta. Pea 80 protsenti vastanutest  seostas «kiirlaadimist» ajakuluga 30 minutit või vähem.

Elektriautode hinnaga seoses arvas 46 protsenti vastanuist, et pikaajaline sääst jooksvatelt kuludelt on kõige tõenäolisem põhjus, mis sunniks neid elektriauto eest kõrgemat ostuhinda maksma.

Autotootjad teevad aga pingutusi, leidmaks lahendusi, mis vähendaksid kulusid akudele ning sõidukitele üldiselt, uskudes, et pikaajaliselt pole elujõuline jääda lootma valitsuste toetusskeemidele ning seetõttu tuleb leida lahendused elektriautode hinna alandamiseks. Nii arvatakse, et just globaalne koostöö on see märksõna, mis aastaks 2020 elektriautode ja nendega kaasnevate tehnoloogiate arendamist ja tootmist kõige enam mõjutab.

Uuringut saab vaadata siit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles