Proovisõit: Dacia Sandero Stepway

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Autonet.ee

Kui Renault' tütarfirma Dacia väikesõiduk Sandero nägi tänu oma piskule kerele välja pisut kööbakavõitu, siis Sandero Stepway kõrgem kliirens annab välimusele uskumatult palju juurde, kirjutab

Autonet.ee

.


Tõsi, lisatud on ka mõningaid täiendavaid dekoratiivelemente, kuid ikkagi. Võrreldes tava-Sanderoga on Stepway kliirensit tõstetud 20 millimeetri jagu kõrgemale, auto põhi, küljed, esi- ja tagaosa on kaetud kaitsmeringiga ning lisatud on kroomitud astmelauad ja katusereelingud.

Päris vahvalt mõjuvad ka kroomitud uksekäepidemed ning mõistagi valuveljed, mis kõnealusel autol on 16-tollise läbimõõduga.

Väljast päris kena auto salong on aga selle võrra lihtsam, sest hinnaklass lihtsalt ei võimalda enamat. Huvitaval moel pakutakse Stepway varustusse konditsioneeri, samal ajal kui istmesoojendusi pole võimalik isegi lisavarustusena tellida.

Lohutuseks olgu siinkohal öeldud, et vähemalt 1,6-liitrise bensiinimootoriga proovisõiduauto läks külmal hommikul üsna kiires tempos soojaks ning tekstiiliga viimistletud istmed pole ka ise just kõige jahedamad.

Sandero Stepway on üldkokkuvõttes parasjagu kummaline ning pisut ehk isegi vastuoluline masin - odavus kõrvuti suurepäraste omadustega ning lõpuks jäigi tunne, et pisut enam elektroonikat ja mugavust, ning masin võiks kuuluda juba märksa kõrgemasse klassi.

Reaalsus on aga teistsugune: juhi töökoht on lihtne, põhilised funktsioonid käeulatuses nagu igal teiselgi autol, üleliigseid siin aga ei kohtagi. Samas istmed on normaalselt mugavad ning liiguvad suures ulatuses edasi-tagasi.

Kui tavaliselt disainitakse tänapäeva autodel käigukang miskipärast lühikeseks, siis siin on see pikem ning mugaval kõrgusel. Tagumisele istmele mahub mugavalt kaks inimest, lühema distantsi kannatab ka kolmekesi sõita, kuid pikemat ilmselt mitte, sest auto on parasjagu kitsas. Pagasit võib autosse laadida 320 liitri jagu ning kui istmete seljatoed alla lasta, siis tõuseb maht lausa 1 200 liitrini.

Kiirendamisel kostab salongi diiselmootori sarnast häält, stabiilsel kiirusel on Sandero Stepway üllatavalt vaikne. Juhitavusele pole midagi ette heita, toime tuleb nii asfaldil kui kruusal. Kuna auto on vaid esiveoline, siis päris mudasse pole sellega mõtet müttama minna.

Kiirenduseks paigalt sajani kulub bensiinimootoriga 11,5 sekundit ja tippkiirus küündib 174 kilomeetrini tunnis. Seega sportlikumate sõiduelamuste otsijatel tuleks kaaluda mõne teise auto ostu.

Muide, siduripedaal liigub uskumatult kergelt, ei oskagi seda ei kasulikuks omaduseks ega puuduseks pidada, tegu lihtsalt selle auto eripäraga. Ühena omapäradest võiks ära tuua tõsiasja, et kui ees on sel ketaspidurid, siis tagumisel teljel tuleb trumlitega läbi ajada ning pidurdusprotsess on sellest tulenevalt pisut pikem ja pehmem. Vedrustus on samas parasjagu kõva, pärast auklike teid pole vaja end hambaarsti juurde kirja panna.

Toome ära auto tähtsamad mõõtmed: pikkus 4 020, laius 1 746, kõrgus 1 534, teljevahe 2 588 millimeetrit ja pöördering 10,5 meetrit.

Dacia Sandero Stepway on saadaval 1,6-liitrise 97-hobujõulise bensiinimootoriga või 1,5-liitirse 68-hobujõulise diisliga. Kombineeritud keskmine kütusekulu on vastavalt 7,6 ja 5,3 liitrit 100 kilomeetri läbimisel. Diiselmootor omab tänu madalale süsihappegaasi heitmekogusele Dacia eco² märgistust. Automaatkäigukasti Sandero Stepwayle ei pakuta.

Dacia Sandero Stepway ohutusvarustusse kuuluvad juhi- ja kaasreisija turvapadi ning ABS koos elektroonilise pidurdusjõujaotuse (EBD) ja hädapidurdusvõimendiga (EBA). Tagumistelt istmetelt leiab ka Isofix kinnitused laste turvatoolile.

Dacia Sandero Stepway'd toodetakse Rumeenias Pitestis asuvas Dacia tehases. Mudelile pühendatud pressiteates tuntakse uhkust, et enam kui 5 protsenti selle tootmisel kasutatavatest plastdetailidest on valmistatud ümbertöödeldud plastist ja kõikidest kasutatud materjalidest on 95 protsenti ümbertöötlemise järel taaskasutatavad.

Ühest teemast on siiski veel rääkimata - see on masina hind. Ning antud juhul pole tegu sugugi vähetähtsa teemaga, kuna kogu ülaltoodud jutt keerlebki just raha ümber.

Sest näiteks rooli reguleerimise võimalused või püsikiirushoidik või mis tahes muud asjad on ära jäetud just seetõttu, et Stepway maksaks vähe - hinnad algavad 154 900 kroonist bensiinimootoriga modifikatsiooni puhul.

Selle eest saab päris tegija sõiduvahendi neile, kellele mugavusega seotud küsimused on teisejärgulised.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles