Proovisõit: Peugeot 5008

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Autonet.ee

Septembri lõpus, kui Frankfurdis peeti aasta teist suurt autonäitust Euroopas, tõi Peugeot välja uue mahtuniversaali 5008. Tuleb tunnistada - tahame seda või ei - et elus on siiski nii, et

size matters

ning sellest johtuvalt meeldivad ühtedele väikesed, teistele suured autod, kirjutab

Autonet.ee

.


Siinkirjutaja kuulub viimasesse kategooriasse ning kuigi näiteks tänavu proovitud Peugeot 107 osutus väga vahvaks kulguriks, oli 5008 juba esimestest pressiteadetest ja -fotodest alates oodatuim Peugeot mudel.

Kuigi väljast mõõtes polegi kõnealune Peugeot just kõige pikem auto - 4,529 millimeetrit on selline harju keskmine mõõt - siis sees on mahtu küll ja küll. Tõsi, nagu enamiku autode puhul, tasub pikemad sõitjad panna ikka ette istuma, sest teises reas võib lagi tänu istmete kõrgemale asendile segama hakata.

2+3+2 skeemile kohaselt võib kolmandat rida pidada pigem hädavariandiks, mis vajadusel siiski asja ära ajab. Kui keskmist istmerida pisut ettepoole nihutada, on selle alla jäetud kolmandas reas istujate jalgadele üsna arvestatav süvend, seega lõug põlvede vahel sõitmisest on asi 5008s ikka päris kaugel. Auto laiuseks on 1 837, kõrguseks 1 639 ning teljevaheks 2 727 millimeetrit.

5008 puhul teeb rõõmu korralik juhi töökoht ning head seadistusvõimalused mugava asendi leidmiseks. Siinkohal ei saa kuidagi mainimata jätta suurt klaaskatust pindalaga 1,69 ruutmeetrit. Tegu on päris vahva leiutisega - nii päeval kui öösel, taga- või kõrvalistmel taevas pilvi ja tähti vaadates tundub autosõit hoopis teistsuguse elamusena kui ilma klaaskatuseta masinas.

Lastega peredele sobib selline asi nagu rusikas silmaauku, sest täiendav entertainment põnnidele on ju alati teretulnud. Järelkasvuga reisimine on selles autos üldse tavapärasest kergem, sest esiistmete seljatugede tagumisele küljele on ette nähtud klapplauad ning lisavarutusena võib peatugedesse tellida monitorid arvutimängude mängimiseks või filmide vaatamiseks.

Ilma kolmanda istmereata, mille kokkupakkimisel jääb järele sile põrand, mahutab auto pagasiruum 758 liitrit; kui aga kõikide muude istmete seljatoed peale juhi oma alla lasta, mahub autosse üle kahe ja poole tuhande liitri jagu nänni. Ka väiksemate esemete paigutamisega erilist probleemi pole, sest erinevaid panipaiku ja taskuid hakkab silma pea igal pool ning nende mahuks on tehnilistes andmetes kokku lubatud veel täiendavalt 60 liitrit.

Esialgu pakutakse Peugeot 5008le kahte bensiinimootorit ja nelja diislit. Viimastest kaks on 1,6-liitrise töömahuga, kahe võimsama diisli mahuks on kaks liitrit. Bensiinimootorite võimsuseks on 120 ja 156 hobujõudu, diislitel vahemikus 110 kuni 163 hobujõudu. Proovisõiduauto liikus 110-hobujõulise 1,6-liitrise diisli toel. Eriliseks aga tegi selle kuuekäiguline robotiseeritud käigukast.

Sellest käigukastist tasuks isegi pisut pikemalt kirjutada. Peugeot tehnilistes andmetes öeldakse selle kohta elektrooniliselt juhitav või kontrollitav käigukast. Tegu siis manuaalkastiga, mille käiguvahetused siiski auto juhi eest ära teeb.

Paraku pole see siiski traditsiooniline automaat ning käiguvahetuse protseduur toimub märgatavamalt aeglasemalt ning juht peaks sel ajal ka gaasipedaali järgi andma. Esmapilgul tundub selline asi üsna harjumatu ning auto teeb madalamate käikude vahetamisel päris tugevaid jõnksatusi.

Seega, tegu on sõlmega mis vajab veidi erilisemat lähenemist ning kui potentsiaalne ostja leiab, et see kohe mitte ei lähe, tuleks valida manuaalkast või koos kangeima diisliga pakutav kuuekäiguline automaat, mis tuleb küll valikusse alles järgmise aasta kevadest.

Oodatult pakkus Peugeot 5008 väga häid juhtimisomadusi ning sobib oma mugavuselt väga hästi pikemateks sõitudeks. Samas sai seda proovitud ka Lõuna-Eesti kuppelmaastiku kruusateedel ning kui kiirus hoida mõistlikkuse piirides, tuleb auto sujuva trajektoori hoidmisega täitsa korralikult toime.

Liigsuure kiirusega näiteks ringteele sõites haarab elektroonika esimesel võimalusel kontrolli enda kätte ning püüab hoo maha võtta ja auto juhi poolt valitud sõidusuunas hoida. Kel kalduvus agressiivsele sõidustiilile, võikski kaaluda ülalkirjeldatud robotkäigukasti valimist - see hoiab tuurid all ja surub inimlikku juhtimislaadi ise peale.

Proovisõiduauto keskmiseks kütusekuluks linnas lubatakse 6,4 ja maanteel 4,8 liitrit saja kilomeetri kohta. Kombineeritud tsüklis seega 5,3. Tegelikud näitajad on küll mõnevõrra kõrgemad, kuid siiski on tegu päris ökonoomse sõiduriistaga.

Kõik jõuallikad vastavad mõistagi Euro 5 heitmenormidele ning 1,6-liitrise diisli süsinikdioksiidi emissioon jääb vaid 135 grammi juurde kilomeetri kohta. Jäid veel mainimata proovisõiduauto dünaamilised omadused: kiirenduseks paigalt sajani vajatakse 12,5 sekundit ning maksimaalne kiirus peaks küündima 183 km/h.

Peugeot 5008 eri modifikatsioonide hindu pole veel välja kuulutatud, kuid alampiir on teada: 259 500 krooni.

Kokkuvõttes võib öelda, et 5008 ei petnud sugugi neid lootusi, mis enne proovisõitu juba tekkinud olid ning vaieldamatult on tegu kõige isuäratavama Peugeot´ga, mis sel aastal turule jõudnud on. Kel vajadust suure ja mugava pereauto järgi, tasub kindlasti proovima minna.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles