Euroopa Liidu automüük näitas veebruaris 8-protsendist kasvu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autoturg.
Autoturg. Foto: carsontheweb.com

Uute sõiduautode müük Euroopas kogub tänavu esimeste kuudega tuure. Kui jaanuaris müüdi uusi sõiduautosid 5,5% jagu enam kui mullu aasta esimesel kuul, siis veebruaris läks Euroopa Liidu liikmesriikides kaubaks koguni 8% võrra enam uusi autosid kui möödunud aastal, vahendab autode müügi- ja teenindusettevõtete liit (AMTEL) ACEA andmeid

Üldse kokku müüdi veebruaris Euroopas (EL+EFTA riigid) ligi 900000 uut sõiduautot. 2014. aasta kahe esimese kuu kokkuvõttes on uute autode müük Euroopas 6,6% jagu plusspoolel võrreldes möödunud aasta sama perioodiga.

Riikide võrdluses esines veebruaris suuri kõikumisi ja kui mõnes riigis oli tõus kohati enam kui kolmandiku võrra suurem, siis mõnes teises jõuti vaid napilt plussi. Ka suuremad turud käitusid suhteliselt erinevalt. Kui näiteks Hispaanias oli tõus koguni 17,8% ja Itaalias 8,6%, siis samas Saksamaal 4,3% ja Suurbritannias 3%. Prantsusmaa aga kuulus nende paari riigi hulka, kus tänavu veebruaris müüdi vähem uusi sõiduautosid kui mullu samal ajal.

Meie lähiriikides kosus autoturg samuti väga erinevalt – näiteks Rootsis oli kasvuprotsent 20,5, aga Soomes ainult 3,6%. Balti riikides oli suurim kasv eelmise aasta veebruariga võrreldes Leedus, kus müüdi koguni 40,1% võrra enam. Lätis aga jäi autoturg 16,8% plussi.

Autotootjatest kasvas müük veebruaris peaaegu kõigil. Edetabeli tippu kroonis jätkuvalt Volkswageni Grupp, kellele järgnesid PSA Grupp, Renault, General Motors, Fiat, Ford, BMW, Daimler, Toyota jt.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles