Harley-Davidson väljus jämedate jänkide kitsast ringist

Urho Meister
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klassikaline tsiklimees sadulas. Seltskond kisub kirjumaks.
Klassikaline tsiklimees sadulas. Seltskond kisub kirjumaks. Foto: Flickr / Gareth Simpson

Kellele ei kangastuks see stereotüüp: paksuvõitu parimais aastais valge ameeriklane suure podiseva Harley seljas vabadust ja tuult hingamas.

Vingete vanahärrade piiratud segment pani omal ajal muretsema nii mõnegi Harley-Davidsoni investori. Ei enam, kirjutab Financial Times: legendaarse tsiklimeistri tulevik võib näha välja sootuks teistsugune.
Tootevalik on läbinud otsustava uuenduskuuri ning potentsiaalsete klientide ring on nüüd tunduvalt laiem nii kehakaalu, soo kui nahavärvi vallas.

Strateegia toimib. Aastatagusega kõrvutades on Harley aktsia üleval lausa 40 protsenti ning läheneb kriisieelsetele kõrgustele.

Tempo hoidmiseks tuleb veelgi jõulisemalt sihtgruppi laiendada, soovitab Financial Times – pidades eriliselt silmas seda, et Harley’de müük väljaspool USAd läks ülesmäge tervelt 11 protsenti, paljuski tänu Ladina-Ameerikale ning Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnale.

Kodustes Ühendriikides tuiskab HD turjal ringi üha enam uudsete «kategooriate» esindajaid: isikuid vanuses 18–34, naisterahvaid, mustanahalisi ja latiinosid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles