Swedbank: üleilmse automüügi kasvu toetab Jaapani autode edukus Hiinas

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota.
Toyota. Foto: SCANPIX

2014. aasta alguse üleilmse automüügi kasvule ennustatakse jätku ka teisel poolaastal. Kasvust lõviosa tuleb jätkuvalt Hiinast, kus kiiremat tõusu näitavad eelkõige Jaapani autotootjad, kirjutab Swedbank oma ülevaates.

2014. aasta esimeses pooles kasvas üleilmne automüük 4% ja tõusu ennustatakse ka teiseks poolaastaks. Swedbanki investeerimise ja kindlustuste tugiteenuste osakonna juhataja Katre Uibomäe sõnul on tõusu eestvedaja endiselt Hiina, mille sõiduautoturg kasvas aasta esimeses pooles 9,6 miljoni ühikuni.

«Ehkki Hiina on ahvatlev turg kõigile tootjatele, on see üks edukamaid turge just Jaapani automarkidele - nii Nissan, Toyota kui Honda on kõik teatanud rohkem kui 10% suurusest müügikasvust sellel maailma suurimal autoturul,» märkis Uibomäe.

Ehkki suuruselt teist, USA autoturgu juhivad tema sõnul Ameerika kohalikud tootjad, edestavad Jaapani autotootjad sealgi Euroopa automarke.

«Samuti kasvab USAs pidevalt hübriid- ja elektriautode populaarsus. Näiteks selle aasta jaanuaris USAs müüdud hübriidsõidukitest moodustasid ligi kaks kolmandikku Toyotad. Ka USAs müüdud elektriautodest oli vähemalt iga kolmas kas Toyota, Nissan või Honda. Seejuures rohkem kui viiendiku neist moodustasid Eestiski selles segmendis hästi tuntud Nissanid,» märkis Uibomäe.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles