Vito liigub nüüd ka elektri jõul

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mercedes-Benz plaanib selle aasta sügisel toota 100 eksmeplarist koosneva seeria esimesest elektrilisest kaubikust Vito E-CELL.

Tänu oma saastevabale jõuallikale sobib E-CELL kõige paremini kasutamiseks suurlinnades ning elamurajoonides, kus väljalaskegaaside puhtus on eriti oluline. Lisaks liigub E-CELL sisuliselt hääletult, vältides nii suurlinnade probleemiks olevat mürareostust, teatab Whatcar.ee.

Samas on Vito elektrilise versiooni kandevõime pea sama (900 kg), mis tavalisel sisepõlemismootoriga kaubikul.

Küll on mõnevõrra väiksem sõiduulatus ühe laadimisega, Vito E-CELL suudab nii läbida 130 km. Samas on sellest tõenäoliselt piisavalt ühe päeva sõitudeks, mis Mercedese inseneride hinnangul ulatuvad 80 kuni 100 kilomeetrini.

Auto maksimaalkiirus ulatub 80 kilomeetrini tunnis. Vito elektrimootori võimsuseks on 60 kW, hetkeliselt ka 70 kW. Veojõud kantakse tagaratastele ühe käiguga käigukasti abil. Jõuallika ning selle juhtmoodulite õige temperatuuri eest hoolitseb vesijahutus.

Erinevalt tavalisest Vitost on E-CELL esiveoline, vedava tagasilla jaoks mõeldud ruumi kasutatakse akude jaoks. Seetõttu on E-CELL'il ainulaadne esivedrustus, mille juures on kasutatud ka mõningaid Vito 4x4 detaile.

Akud koosnevad 16 moodulist 192 üksikelemendiga.

Autot hakatakse tootma Hispaanias, Vitorias. Sel aastal loodetakse toota 100 E-CELL'i, järgmisel aga juba 2000.

Oma esimese elektrilise kaubiku, LE 306, said Mercedese insenerid valmis juba 1972. aastal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles