Soomlased katsetavad rekordrasket metsaveokit

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Soome maanteedel liigub 94-tonnine metsaveoauto.
Soome maanteedel liigub 94-tonnine metsaveoauto. Foto: orpekuljetus.fi

Soome paberitootja UPM tehastesse veab eelmise aasta lõpust saadik palke rekordraske, 94 tonni kaaluv metsaveoauto.

Liiklustalituse Trafi eriloa alusel kulgev ja vaid suuri teid kasutav veoauto on nüüdseks läbinud juba 50 000 kilomeetrit, kirjutab Kauppalehti.

Veoautoga opereerib UPMi transpordipartner Orpe Kuljetus. Koos vedukautoga on sel 12 silda, ilma vedukautota on auto kaal 76 tonni. Auto on 31 meetrit pikk, ehk kuue meetri jagu pikem kui seni pikimad liikluses kasutatud autokoosseisud.

Autot veab Volvo FH 16 veduk, kaks haagist on valmistanud Soome ettevõte Jyki.

Üliraske metsaveoauto katsetus on metsatööstuse liidu, UPM ja Oulu ülikooli ühisprojekt, kaasatud on ka Trafi. Eesmärk on selgitada, kuidas käitub üliraske ja -pikk masin liikluses ning millised on võimalused kasutada seda metsamaterjali transpordil tootmisettevõteteni.

«Selle ja teistegi sarnaste katsete põhjal algatatakse kindlasti ettepanekuid suuremate autokoosseisude lubamiseks Soomes. Võimalike muutuste täpsemat aega ja sisu ei ole aga praegu mõtet ennustama hakata,» ütles ajalehele Trafi liikluskõlblikkuse osakonna juht Otto Lahti.

UPMi arendusjuhi Janne Kukkura sõnul taotletakse hiigelauto kasutamisega ennekõike efektiivsust. «Kahe sellise veoki koormaga veetakse kolme tavalise veoki koormad,» märkis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles