Autotootja BMW lasi esimesena Euroopa, täpsemalt Saksamaal, avalikele teedele sajaprotsendiliselt elektriga laaditava 40-tonnise veoauto; selle täislaadimine 100-kilomeetriseks sõiduks võtab aega neli tundi.
Euroopa teedele jõuab esimene elektrireka
BMW partneriks selles ettevõtmises on logistikaettevõte SCHREM, mis kasutab veokeid Münchenis autovaruosade transpordiks kaheksal korral päevas BMW tehase ja SHREM’i ladude vahel, teatab The Verge.
Ettevõtete teatel on tegemist esimese omasarnase veokiga Euroopa avalikel teedel ning see saab toite ainult taasutvatest allikatest toodetud elektrist.
Veokit ei ehitanud siiski BMW ise, vaid Hollandi autotootja Teberg. Seni kasutati nüüd tänavatele jõudvat mudelit Teberg YT202-EV vaid kinnistel teedel, nagu näiteks sadamates.
BMW teatel on nii suure elektriveoki jõudmine avalikele teedele suur samm autotehnoloogia jaoks ja annab väärtuslikku infot selle kasutatavuse kohta tulevikus.
Autotootja hinnangul aitab ühe veoki kasutuselevõtt ära hoida 11,8 tonni CO2 emissiooni aastas ning ei tekita sisuliselt peenosakeste saastet.
Kuigi enamus autotootjaid on keskendunud elektriliste tarbesõidukite tootmisele, leiavad mitmed tööstuseksperdid, et just logistika on valdkond, kus nende kasutamine omaks suurimat mõju.