Toyota ja BMW on Hiina turu pärast suures mures

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BMW embleem.
BMW embleem. Foto: Reuters / Scanpix

Autotootjad Toyota ja BMW kardavad Hiina turul kasumi- ja käibelangust, kirjutab Reuters.
 

Toyota teatas eelmise kvartali majandustulemusi avalikustades, et ettevõte ei saa olla Hiina turul kasumlikkuse suhtes eriti optimistlik, kuna aeglustunud müügikasv sunnib Jaapani autotootjat hindu kärpima.

Maailma suurimal turul langes autode müük eelmise aastaga võrreldes kõigil teise kvartali kuudel. Analüütikute hinnangul peaks Hiina hiljutine börsikrahh avaldama automüügile lähikuudel veel negatiivset lisamõju.

Toyota kõneisik Hirashi Hashimoto nimetas olukorda Hiina turul «ülimalt keeruliseks,» lisades, et riigis «ei ole erilist võimalust kasumit teenida».

Ka maailma suurim luksusautode tootja BMW ei näe oma Hiina müügiprognoose eriti roosilisena.

Aprilli tugev tulemus viis kvartalikäibe kasvu küll 2,3 protsendiga plusspoolele, kuigi mais ja juunis oli aastases võrdluses tegu juba langusega. Kasuminumbrid langesid kolme kuu lõikes kolm protsenti.

«Kui tingimused Hiina turul muutuvad kehvemaks, võime me olla sunnitud muutma kogu kontserni majandusprognoose,» kirjutas autotootja kvartaliaruandes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles