Eestlased kasutavad nutiseadmeid enim uudiste ja kirjade lugemiseks

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestlased kasutavad nutitelefoni peamiselt uudiste lugemiseks
Eestlased kasutavad nutitelefoni peamiselt uudiste lugemiseks Foto: Mobiilifoto

Meediaagentuuri Mindshare mobiilse interneti teemalisest küsitlusest selgus, et suvel kasvab mobiilset interneti tarbimine 32 protsendi kasutajate jaoks ning enim kasutatakse nutiseadmeid uudiste ja kirjade lugemiseks.

Veidi suuremaks muutub suvel mobiilse interneti tarbimine 20% vastajate jaoks, oluliselt suuremat tarbimist tunnistas 12% vastajatest. Samas 54% vastas, et suvel mobiilse interneti tarbimine nende jaoks oluliselt ei muutu, veidi või oluliselt väiksemat tarbimist tunnistas 14% vastanuist, vahendas uuringutulemusi Eesti Telekom.

Piirkondade lõikes kasvab mobiilse interneti tarbimine suveperioodil kõige enam Lõuna-Eesti vastajate seas, kellest 20 protsenti tunnistas, et nende tarbimine muutub oluliselt suuremaks. Vanusegruppide lõikes kasvab tarbimine oluliselt suuremaks 50-59-aastaste seas (+19 protsenti). Veidi suuremaks muutub mobiilse interneti tarbimine suvel eriti 18-29-aastaste (+34 protsenti) ning Tallinna piirkonna (+29 protsenti) vastanute hulgas.

Mindshare’i küsitluses uuriti ka seda, millisteks tegevusteks kasutavad inimesed suveperioodil oma nutiseadmeid. Kõige rohkem kasutatakse nutiseadmeid suvel uudiste ja e-kirjade lugemiseks – seda tunnistas 73 protsenti kõigist vastanuist.

54 protsenti vastajatest külastab sotsiaalmeediakeskkondi ning 47 protsenti otsib nutiseadme vahendusel hooajaspetsiifilist teavet nagu rannainfo, ilmateade, harrastused jne. 42 protsenti vastanutest otsib infot sündmuste kohta (teatrietendused, kontserdid jne) ning 33 protsenti reisimise kohta. 39 protsenti vastanutest märkis, et kuulab nutiseadme vahendusel muusikat.

Samas on kõige agaramad uudiste ja e-kirjade lugejad vanusegrupi 30-39 esindajad, kellest teeb seda 86% vastanuist, nutiseadme vahendusel on kõige aktiivsemad muusika kuulajad aga 18-29-aastased, kelle seast teeb seda 76%.

Nooremad sihtrühmad kasutavad oma nutiseadet rohkem ka erinevateks vajadusteks. Mainimist leidsid nii sportimisrakenduse Endomondo, GPSi, raadio, pangateenuste kui Skype’i kasutamine. Samuti kasutatakse nutiseadet suvel töö tegemiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles