Lenovo võttis Apple’ilt maailma arvutiturul liidrikoha

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina tehnoloogiagigandi logo
Hiina tehnoloogiagigandi logo Foto: PHILIPPE LOPEZ/AFP

Maailma arvutiturul (lauaarvutid, sülearvutid ja tahvlid) vahetus teises kvartalis liider ning Apple’i koha võttis endale 15-protsendilise turuosaga Lenovo.

Apple oli olnud PC-turu liider alates 2014. aasta kolmandast kvartalist. Kuid nüüd müüs Lenovo 16 miljonit seadet ja seda on 240 000 võrra enam kui Apple suutis, teatab uuringufirma Canalys.

Lenovole ja Apple’ile järgnesid väga väikest kasvu näidanud HP ja Dell ning esiviisiku lõpetas Samsung. Üleilmne arvutiäri tervikuna langes teises kvartalis aastaga võrreldes 12 protsenti tasemele 109,2 miljonit seadet.

«Apple ja Lenovo juhivad turge oma kodumaal USAs ja Hiinas. Kuid Apple on suuresti sõltuv iPadide müügist kogu maailmas, mille suuruseks kujunes teises kvartalis 10,9 miljonit,» ütles Canalys’e vanemanalüütik Tim Coulling.

iPadid moodustavad tema sõnul 70 protsenti Apple’i PC-ärist ning nende müük on alates 2013. Aasta lõpust olnud pidevalt languses.

Lenovo omakorda kontrollib 30 protsenti Hiina PC-turust ja kasvatab pidevalt oma turuosa USAs.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles