Tulevikunägemus: autojuhtimine tuleb muuta illegaalseks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autoromud
Autoromud Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Lõputu innovatsioon muudab aastaks 2030 autojuhtimise keelatud tegevuseks, leiab väljaande TechCrunch kaastöötaja Jay Samit.

Põhjus selleks ei peitu mitte kliimamuutustes, Uberis või ühistranspordi arengus, vaid asjaolus, et inimkonnal on nüüd tehnoloogia, mis võimaldab täielikult ära hoida surmaga lõppevad liiklusõnnetused – maailma enim enneaegset surma põhjustavad näitajad.

Igal aastal hukkub liiklusõnnetustes enam kui 1,2 miljonit inimest – möödunud aastal kaotas neis elu 275 000 hiinlast, 238 000 indialast ja 33 000 ameeriklast.

Ohvrite arvu on muidugi vähendanud turvavööd ja –padjad, mitte-blokeeruvad pidurid ja rehvirõhku jälgivad süsteemid, kuid autotootjad polnud seni suutnud ära hoida suurimat õnnestuste põhjustajat – inimlikku eksimust. Küsimus on nüüd vaid selles, kas isejuhtivad autod saavad inimkonnalt eluõiguse mandaadi.

«Isejuhtivad autod ei juhi sõidukit purjuspäi, ei tee seda ettevaatamatult ja ei jää rooli taga magama,» kirjutas Jay Samit.

Google’i isejuhtivad autod on nüüdseks läbinud vihma, lörtsi ja lume oludes ilma õnnetusi põhjustamata enam kui poolteist miljonit kilomeetrit. Samas näitab statistika, et inimkäitumine rooli taga pole aastatega sugugi paranenud.

Ameerikas on juba neljandik õnnetustest juhtumas autoroolis olles telefonis sõnumite kirjutamise tõttu – mida enam inimeste käte tehnoloogiat usaldada, seda hullemaks muutuvad nende juhtimisharjumused.

Samas kui isejuhtivad autod on varustatud infrapunaandurite, kaamerate, online-kaartidega ja suurepärase tarkvaraga, mis annab neile täpsed juhised, kuidas välistada ohte. Nad suudavad pidurdada kiiremini ja reageerida teeolude muudatustele kiirusega, mis on inimloomusele võimatu.

Kümned miljonid inimesed on hukkumas, kui inimkond ei loobu autojuhtimisest.

Allikas: Techcrunch

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles