Reutersit tabas «Reply-All» katastroof

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reutersi töötajate vahel eile liikunud tüüpiline sõnum
Reutersi töötajate vahel eile liikunud tüüpiline sõnum Foto: James Pearson/Twitter

Maailma ühte juhtivat uudistetootjat Thomson Reuterit tabas kolmapäeval katastroofi-lähedane peataolek, mida on kogenud nähtavasti igaüks, kes on mõne suurema asutuse töötaja või meililisti liige.

Nimelt juhtub pahatihti, et keegi saadab suurtesse listidesse midagi, mis paljudele adressaatidele ei meeldi ja kes seetõttu paluvad endale selliseid kirju mitte enam saata või end saajate nimekirjast eemaldada ja kurjustavad lihtsalt niisama.

Paraku otsustavad inimesed teadmata põhjusel on palve edastada mitte üksnes saatjale, vaid «Vasta kõigile» või «Vasta listile» funktsiooni kasutades kogu rahvale. Loomuliku tagajärjena toob selline tegutsemine kaasa otsatu kadalipu, kuna edasi sekkuvad kirjavahetusse kõik need, kes asuvad omakorda kõigile õpetlikke sõnu jagama.

Olukord ei kujune nähtavasti väga problemaatiliseks väiksemate meiliringide puhul, kuid võib ette kujutada, mis juhtub siis, kui ettevõttes on töötajaid kümneid tuhandeid.

Täpselt see juhtuski eile Reutersis, kus keegi Vince saatis kirja kõigile selle 33 000 töötajale. Järgnesid sajad kõigile saadetud vastused, milles paluti omakorda mitte saata kirju kõigile, vahendab Wall Street Journal.

Tagajärjeks oli meilibokside ummistumine ja aeglustumine, kuid Reutersi pressesindaja sõnul jäi meilisüsteem ise siiski tööle.

Saaga on tüüpiliseks näiteks, kuidas heategemise soov võib teinekord muuta halvaks kujunenud olukorda veelgi hullemaks.

Reutersi töötajad uputasid eile oma pahameelesõnumitega üle ka Twitteri:

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles