Esmaspäeval oma tegevuse ajaloo suurima teenuste häirituse üle elanud Skype avaldas avaliku pöördumise, milles selgitas juhtunu tagamaid ja esitas vabanduse.
Skype: meil on otsatult kahju
«Meil on otsatult kahju kõigi kasutajatele tekitatud ebamugavuste pärast,» seisab Skype avalduses.
Ettevõte selgitas, et globaalse probleemi põhjuseks oli tavapärasest suurema konfiguratsiooniuuenduse väljastamine, mida mõned Skype’i versioonid ei suutnud korrektselt töödelda ja heitsid seetõttu kasutajad teenusest välja.
Edasi juhtus sellistel puhkudel tavapärane kadalipp – väljalogitud kasutajad üritasid massidena teenusesse tagasi logida ja tekitasid sellega tohutu liikluskoormuse. Tagajärjeks oli Skype’i teenuste kokkukukkumine – kasutajad ei näinud enda ega oma kontaktide oma staatust, puudus võimalus kõnesid teha ja kohati ka sõnumeid vahetada. Üks osa kasutajaist ei saanud ka teenusesse sisse logida.
Skype’i kinnitusel asus ta liikluskoormust võimalikult kiiresti tasakaalustama. Eesti aja järgi kell 11 alanud probleemid suudeti lahendada hilisõhtuks.
«Ükskõik kui kiiresti me ka ei tegutsenud, ei olnud see piisavalt kiire,» teatas Skype. «Me palume vabandust.»