Konveierilt on väljunud 1,5 miljonit kultusautot Fiat 500

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fiat 500
Fiat 500 Foto: FIAT

Eelmisel nädalal sai Itaalia autotootja Fiat kirja uue saavutuse – Poolas asuvast FCA tehasest sõitis välja  1 500 000. linnaauto Fiat 500.

Pärast 50-aastast pausi taassündinud sõiduauto Fiat 500 sai hiljuti uue ja kaasaegse mudeli ning auto on tänaseks müügil enam kui 100 riigis, ka Eestis. Kontserni andmetel müüakse umbes 75 protsenti Fiat 500 mudelitest väljaspool Itaaliat.

Sõiduk on saanud üle 40 ülemaailmse autasu, nende seas aasta auto tiitli 2008. aastal.

Mis puutub viimasesse uuendusse, siis tegemist on esimese mudeliga, millel on standardvarustuses 7 turvapatja, lisaks uus elektrooniline stabiilsussüsteem ning esimesena FCA kontserni mudelite seas sai ta endale kahe silindriga TwinAir-mootori.

Uus masin loodi Fiati Centro Stile’i keskuses, kus disainerid ja insenerid uuendasid nii sõiduauto välimust kui ka sisu ja tehnilisi seadmeid. Väljast on näha mudeli eesmiste ja tagumiste kaitseraudade uuendused, LED-päevatuled, ostjatel on võimalus valida kümne kerevärvi, erinevate kere- ja veljekleepsude ning sisustusvariantide vahel.

Sees uuendasid Itaalia disainerid keskkonsooli ja rooli, lisaks integreerisid 5-tollise ekraani puutetundlikult juhitava teabe- ja vabaajasüsteemiga Uconnect, millel on ka navigatsioonisüsteem.

1957. aasta juulis esitleti Itaalias Fiat 500 mudelite esimest põlvkonda. Omapärase disainiga sõidukist sai kultusmudel ja Itaalia autode masstoodangu sümbol. Esimese põlvkonna Fiat 500 müüdi kogu maailmas enam kui 3,8 miljonit, selle tootmine katkes 1975. aastal. Juulis 2007 tähistasid itaallased mudeli 50. sünnipäeva ning esitlesid uuendatud Fiat 500, mis on praeguseni kontserni edukaim mudel.

Fiati uuendatud mudel Fiat 500 maksab salongides 11 990 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles