Imelapse Xiaomi sära on tuhmumas

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Xiaomi asutaja ja tegevjuht Lei Jun uut mudelit tutvustamas.
Xiaomi asutaja ja tegevjuht Lei Jun uut mudelit tutvustamas. Foto: REUTERS/Jason Lee

Hiina nutiseadmete tootja Xiaomi jaoks oli 2014. aasta suur kordaminek, kuid tänavu pole ettevõte loodetud kasvu näidanud, kirjutab Bloomberg.

Mullu toimunud rahastusvoorus hindasid investorid toona vaid neli aastat vana ettevõtte väärtuseks lausa 45 miljardit dollarit ehk tegu oli sel ajal maailma kõige väärtuslikuma idufirmaga. Pekingis baseeruval Xiaomil läks kõik kui lepase reega - kliendid rabasid uusi nutiseadmeid, erinevate mainekate uuringufirmate andmetel jõuti maailma suurimate nutitelefonitootjate esikolmikusse ning ettevõte tegi suuri laienemisplaane.

Käesoleval aastal on aga koos nutitelefonide turu globaalse kasvu pidurdumisega ning Hiina majanduse probleemidega jõudnud kätte pilvedest langemise hetk. Xiaomi tootmisplaanidega kursis olevate Bloombergi allikate hinnangul ei suuda ettevõte tänavu jõuda aasta alguses püstitatud 80 miljoni nutitelefoni müümise eesmärgini ning ettevõtte tootmispartnerid on juba vähendanud oma vastavaid tarneplaane.

Uuringufirma Canalys hinnangul vähenes Xiaomi nutitelefonide müük Hiinas ehk ettevõtte jaoks kõige olulisemal turul kolmandas kvartalis 8 protsenti, teine uuringufirma IHS pakub languseks 3,9 protsenti. Kui eelmise aasta märtsis teatas Xiaomi tegevjuht Lei Jun, et 2015. aastal plaanitakse ostja leida 100 miljonile nutitelefonile, siis käesoleva aasta alguses kärbiti seda eesmärki 20 miljoni telefoni võrra. Bloombergi andmetel müüs ettevõte üheksa kuuga vaid 53 miljonit nutitelefoni, mis tähendab, et ka 80 miljoni seadme piir jääb Xiaomil tänavu üsna suure tõenäosusega alistamata.

Uuringufirma IDC andmetel omas Xiaomi käesoleva aasta kolmandas kvartalis maailma nutitelefonide turust 5 protsenti, olles sellega Samsungi, Apple´i, Huawei ja Lenovo järel alles viiendal kohal. Sama suur oli Xiaomi turuosa ka aasta varem, kuid toona oli ettevõte sellega maailmas Samsungi ja Apple´i järel kolmas nutitelefonitootja. See tähendab, et kui kodumaised konkurendid Huawei ja Lenovo suutsid aastaga kasvada kogu globaalsest turust kiiremini, siis Xiaomi tammus paigal.

Ettevõtte tulemused on rahutuks teinud ka investorid ning suure tõenäosusega hinnatakse järgmises rahastusvoorus Xiaomi väärtus praeguselt 45 miljardilt dollarilt selgelt alla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles