Renault ja Nissan panevad nelja aastaga autod ise sõitma

Aivar Pau
, tech journalist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Renault Megane
Renault Megane Foto: Renault

Renault ja Nissan toovad järgmise nelja aasta jooksul turule üle kümne autonoomse sõidu tehnoloogiaga varustatud mudeli ning seda tehnikat asutakse paigaldatakse ka tavamudelitele.

2016. aastal teevad debüüdi sõidurajahoidikuga autod – see tehnoloogia võimaldab autodel juhi sekkumiseta sõita maanteedel, muu hulgas tiheda liiklusega ning peatuste-kohaltvõttudega teelõikudel. Alanud aasta jooksul esitlevad autotootjad ka uut mobiilirakendust, mis võimaldab autoga ühenduses olla sellest eemal viibides.

2017. aastal esitletakse esimest Renault'-Nissani liidu multimeediasüsteemi, mis pakub uusi multimeedia- ja navigeerimisvõimalusi ning senisest paremat nutitelefoni integreerimist ja asukohapõhiste kaartide uuendamist.

2018. aastal esitleb Renault’ ja Nissani liit «mitme sõiduraja suutlikkusega» autosid, mis suudavad autonoomselt toime tulla liikluses tekkivate ohtudega ning vahetada kiirteel ise sõidurada. Samal aastal võetakse kasutusele asjade interneti platvorm, mis läbi virtuaalse personaalse assistendi rakenduse hõlbustab autojuhi elu.

Aastal 2020 tuuakse liidu teatel turule «ristmikuautonoomsusega» sõidukid, mis suudavad juhi sekkumata orienteeruda ka ristmikel ning linnade tihedas liikluses.

«Renault'-Nissani liit on pühendunud «nullemissioon ja null hukkunut» eesmärgi täitmisesse,» ütles Renault'-Nissani liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn. «Just see on põhjus, miks me arendame kolmel kontinendil massturustatavatele tavamudelitele autonoomse sõidu tehnoloogiat ja uusi ühenduvusvõimalusi.»

Renault'-Nissani liit on strateegiline partnerlus Pariisis asuva Renault' ja Jaapanis Yokohamas asuva Nissani vahel. Partnerid sõlmisid liidu 1999. aastal ning liit teeb strateegilist koostööd autotootjatega Daimler, Mitsubishi, Dongfeng ja Ashok Leyland, lisaks ollakse suurosanik ühisettevõttes, millele kuulub Ladade tootja Venemaa AVTOVAZ.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles