Naine roolis, auto kraavis?

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
7. veebruar 2016 22:03
Miriam Höller osales menusaates «Saksa tippmodell» eeskätt seepärast, et saada kaskadöörina tuntumaks. Mõni aeg pärast modellisaadet värvatigi kaunis blondiin autosaate «Grip» ridadesse. | FOTO: Autentic Distribution/Kanal 12
Matthias Malmedie ja Cyndie Alleman on mõlemad olnud elukutselised rallisõitjad ja nüüd saavad nad oma oskusi näidata tempokas autosaates. | FOTO: Autentic Distribution/Kanal 12
Tavaliselt bobirajal ikkagi mootorratas ei kihuta, ent telesaates võib kõike ette tulla. | FOTO: Autentic Distribution/Kanal 12
Kes jääb peale ägedas kiiruskatses, kas koerarakend või luksusmasin, selgub «Autosaate Grip – otse Saksamaalt» kolmapäevases saates. | FOTO: Autentic Distribution/Kanal 12
Kes jääb peale ägedas kiiruskatses, kas koerarakend või luksusmasin, selgub «Autosaate Grip – otse Saksamaalt» kolmapäevases saates. | FOTO: Autentic Distribution/Kanal 12

Stereotüüpselt võiks arvata, et autodega tegelemine on eeskätt meeste huvi. Ometi panevad neljarattalised raudratsud naistegi südamed kiiremini põksuma, mille tõestuseks on uhiuus «Autosaade Grip – otse Saksamaalt», mis alates esmaspäevast igal argiõhtul Kanal 12 ekraanile jõuab. Elustiil tutvustab adrenaliinijanuseid daame, kes saates meestega joonele võtavad.

Tõsi küll, suurem osa muheda ja ladusa «Autosaate Grip – otse Saksamaalt» meeskonna autohulludest on mehed, ent seitsmeliikmelises seltskonnas on ka kaks naist.

Aprillis 30aastaseks saav šveitslanna Cyndie Allemann nakatus autopisikuga eriti varajases eas, istudes juba seitmeaastaselt kardiautorooli. 13aastaselt nimetati adrenaliinisõltlasest naine juuniorklassis Euroopa meistriks, järgnes terve hulk tiitlivõite ning uue aastatuhande algul sõitis ta juba vormelautodega. Praegu töötab ta treenerina, harides tuleviku rallitalente. «Gripi» autosaates kimab ta regulaarselt meestega kiiruskatsetes võidu, näidates enesekindlatele konkurentidele tihti auto tagatulesid.

Naisena meeste maailmas kerge pole. «Olen nõus, et mõnikord on see väga keeruline. Naisjuht peab alati tõestama, et ta oskab sõita, ja isegi, kui ta on seda tõestada suutnud, on mõnikord keeruline pälvida lugupidamist,» märkis Allemann intervjuus väljaandele Racing Inside. «Aastate jooksul olen õppinud, kuidas see maailm töötab ja kuidas selle probleemiga toime tulla.»

Modellisaate veteran autoroolis

Allemani kolleegiks on 28aastane Miriam Höller, kes on töötanud nii modelli, näitleja kui ka kaskadöörina ja osalenud näiteks menukas märulisarjas «Kutsuge Cobra 11». Heidi Klumi juhitud populaarses talendisaates «Saksa tippmodell» («Germany’s Next Top Model») saavutas nägus blondiin 2010. aastal 11. koha. Siiani tituleerib Höller end action-modelliks: mida rohkem adrenaliini ja põnevust, seda parem! Eks seepärast asutas ta ka kaskadööritrikkidele spetsialiseeruva firma.

«Juba lapsena polnud ma päris «normaalne» – pigem ronisin puu otsa või tegin ennast rattaga sõites mustaks selle asemel, et Barbie-nukkude juukseid kammida ja olla blondide kiharatega nunnu plikatirts,» tunnistab ka tantsimisega tegelenud Höller. «Üsna kiirelt sai selgeks, et ma testisin oma kehalisi ja vaimseid piire. Kui ma nägin märulifilme, mõistsin, mis on mu siht ja kirg.»

Autosaade «Galileo» võtmes

Eestiski populaarsete info-meelelahutussaadete nagu «Galileo» ja «Top Gear» vaimus tehtud «Autosaade Grip – otse Saksamaalt» vaatab automaailma asjatundliku, samas pooliroonilise pilguga. See pole mingi igav automagasin, kus tuimalt neljarattaliste parameetreid üles loetakse, vaid mitmekülgne saatesari, milles kirega asjasse suhtuvad saatejuhid vaatlevad viimase aja autotrende ning osalevad kiiruskatsetes ja kiiksuga eksperimentides.

Autosaate avaosas näiteks proovitakse, millise autoga õnnestuks pärast pangaröövi kõige efektiivsemalt korrakaitsjate eest plehku panna. Samuti pannakse ritta kõige purunematumad sõiduvahendid.

Järgnevates osades uuritakse muu hulgas, kas sisuliselt võileivahinna eest on võimalik oma garaaži soetada kadestamist väärt luksusmasin, millised eripärad valitsevad erinevate riikide liiklusreeglites, kes jääb peale võiduajamises koerarakendi vastu ja mida tähendavad eri maadel käežestid, mida autojuhid armastavad näidata.

SAADA E-POSTIGA PRINDI ARTIKKEL