Miks keegi ei räägi enam nutikelladest - nurisünnitus või vaikus enne tormi? (1)

Aivar Pau
, tehnika.postimees.ee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Samsung tutvustas oma Gear S2 nutikella mullu septembris toimunud IFA messil
Samsung tutvustas oma Gear S2 nutikella mullu septembris toimunud IFA messil Foto: HANNIBAL HANSCHKE/Reuters

Maailma meediakanalites võtavad üha valjemini võimust sahinad kummalise vaikuse üle, mis on vallanud sel aastal nutikellade maailma.

Äsja lõppes näiteks nutiseadmete aasta absoluutne tippsündmus Barcelonas, kus maailma tehnoloogia suurtegijad tulid välja paljude selle aasta tipptehnikaga. Kas kellelegi jäi silma kasvõi üks uudis uutest nutikelladest? Ei. Peaaegu täielik haudvaikus, eriti kui võrrelda möödunud aastat, mil Apple Watch lõi nutikellade maailma tormiliselt keema - polnud ühtegi suuremat hiidu, kes oma smart-watchiga välja poleks tulnud, tagatipuks hakkasid nutistuma ka Šveitsi traditsioonilise kellatööstuse eredamad tähed.

Mis siis ikkagi lahti on? Ajakiri VentureBeat arutas teemat näiteks Moor Insights ja Strategy analüütiku Patrick Moorheadiga, kes arvas, et kindlasti pole nutikellade ajastu läbi saamas. Küll aga võib tema hinnangul rääkida pausi-nupule vajutamisest ning ootustest aasta teisele poolele. Pärast tormilist möödunud aastat vajatakse lihtsalt veidi arendamisaega, et uuendustega välja tulla.

Olgem ausad, päris «valmis» ei ole need nutikellad siiani olnud. Sellele vaatamata müüdi nutikellasid ja muid randmeseadmeid maasilmas 78,1 miljonit ühikut, mis näitab aasta varasemaga võrreldes astronoomilist 171,6-protsendist kasvunumbrit.

Virkebau: oodake nutikellade turu kahekordistumist

Arutasime teemat ka Tele2 Eesti tegevjuhi  Argo Virkebauga, kes polnud samuti kindlasti sellega päri, et nutikellade tähelend on möödas. Tema sõnul müüakse täna nutikellasid nii arvuliselt kui ka rahalises vääringus palju rohkem kui näiteks nutivõrusid ning ta prognoosib, et nutikellade turg kasvab Eestis sel aastal koguni 50-100 protsenti

«Šveitsi kellade müügikäibe languste taga on just nutikellade kasvav populaarsus. Uue põlvkonna nutikellad näevad disainilt välja nagu Šveitsi kellad, aga on kordi odavamad ning neil on võrreldes tavaliste kelladega oluliselt rohkem lisafunktsioone,» tõi Virkebau näite turumuudatustest.

Seega võimaldab nutikellade ajastu kanda klassikalist kella staatusesümbolina edasi, aga samal ajal jälgida näiteks enda elutähtsaid füüsilisi näidikuid. 

Virkebau hinnangul ei saa ka Barcelona üritusest ei saa nutikellade osas järeldusi teha, sest Apple seal ei käi ja keegi peale Apple’i ei oska teha sama tahetud nutikellasid. Ta viitab asjaolule, et Apple võitis eelmisel aastal praktiliselt kogu turu, esimese 6 kuuga müüdi 7 miljonit kella. Apple’i uus nutikell Watch 2.0 peaks tulema välja aga septembris.

Suurim tegija ja turuliider smartband’ide ehk nutivõrude turul on aga konkurentsitult Fitbit. Kui Apple on universaalne, siis Fitbit on suunatud spordiringkondadesse ja fitnessihuvilistele.

«Mina ise kasutan Fitbit Surge’i ja olen väga rahul. Aku vastupidavus on 5-6 päeva.  Lisaks Fitbitile kasvab kindlasti kõvasti ka Samsungi turuosa, näiteks Samsung Gear S2 on väga kihvt,» sõnas Virkebau.

Markets and Markets ennustab, et wearables’ide turg kasvab rahalises vääringus ligi 18 protsenti aastas järgmise viie aasta jooksul. Wearables’ide turg peaks aastaks 2020 olema 31,2 miljardit USA dollarit. 

«Kantavatest seadmetest on järgmine trend ja hitt aga hoopis hearables, mille puhul senistele kõrvaklappidele ja handsfree’dele lisatakse nutikus. Esimese pääsukesena tutvustati Barcelonas Xperia Ear’i Sonylt. Ennustan, et turule tuleb uus kõrvas kasutamiseks mõeldud hübriidseade, millega saab mõõta terviseparameetreid isegi paremini kui randmelt, sest kõrvas on nahk õhem ja veresooned lähemal,» lisas Virkebau.

See tähendab, et meie olemasolevad kõrvas kantavad seadmed asenduvad uute ja nutikate seadmetega, mis mõõdavad meie pulssi, vererõhku ja hapnikutarbimist – seda viimast ei suuda wearables’id mõõta.

Ekspertide arvates on 2017. aastal nutikelladel turuosa veel suurem, aga juba 2018. aastal mööduvad hearables’id wearables’idest.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles