Pariis: ärge unustage meid, oleme ikkagi Euroopa suurim ärikeskus (1)

Aivar Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paris&Co äriarenduse direktor Friedemann Lotz
Paris&Co äriarenduse direktor Friedemann Lotz Foto: Aivar Pau

Pariis ei paista enam sugugi leppivat Londoni ja teiste maailma suurte ärikeskuste rolliga start-up-maailmas ning levitab maailmas kulutulena kutset tulla ja proovida ettevõtlusega alustamist just selles – seni peamiselt toidu ja moega kuulsust kogunud – linnas.

«Ma mõistan täiesti, et Prantsusmaa ei ole oma geograafilise asukoha ja mentaliteedi tõttu olnud praegu Eesti start-up-ettevõtete agendas ja radariväljas. Minu sõnum teile on, et oleme järjest enam avatud ökosüsteem, mis tahab tõesti väga muutuda rahvusvaheliseks. Uskuge, meil on palju toetusmeetmeid alustavatele ettevõtetele, et tuua nad Pariisi,» ütles möödunud nädalal Tallinnas Tehnopoli start-up-inkubaatorit külastanud innovatsiooniagentuuri Paris&Co äriarenduse direktor Friedemann Lotz.

Lotz, kelle soontes voolab saksa oma kõrval vanaisa poolt ka Eesti verd, märkis, et piirkonnas elab 12 miljonit inimest, see on maailma suurim turismi- ja ärisihtkoht ning üks maailma parimate lennuühendustega linnu – sealhulgas väga paljude Aafrika pealinnadega, mis on pannud paljusid ettevõtteid looma oma harukontoreid just Pariisi.

«Kui vaatate SKTd, siis on Pariis number 1 äripiirkond Euroopas. Kui see piirkond oleks eraldi riik, siis näeksime maailma suuruselt 19. majandusega riiki, » ütles Lotz.

«Pariis on ka väga oluline koht rahvusvaheliste ettevõtete jaoks. Näiteks Uberi ja Airbnb jaoks on Pariis suuruselt teine turg väljaspool USAd,» märkis Lotz.

«Tuleb tõdeda, et ettevõtmine Pariisis ei käi sugugi nii hõlpsalt kui Eestis – 18 minutiga seda meil teha ei saa. Samas ongi veel olulisem see, et loodud ettevõte saaks kontakti õigete inimeste ja nende äridega ning start-up-ettevõtetele mõeldud klastrite ja programmidega,» ütles Lotz ja lisas, et selles osas on Pariis alustavatele ettevõtetele väga hea tegutsemispaik.

Lotzi sõnul on Pariisi ideeks luua võimalikult hea keskkond, mis viiks kokku start-up’id, suured korporatsioonid, akadeemilised ringkonnad, riiklikud institutsioonid ja paneks nad koos tööle. «Prantsuse keele oskuse puudumine ei ole tänapäeval enam probleem,» lisas ta.

Pariisi viimase aja tuntumatest ja edukamatest start-up-ettevõtetest tasub vast märkida Eestiski kättesaadavat muusikateenust Deezerit. Tallinnas tegutsevatest Prantsusmaa juurtega ettevõtetest tuleb muidugi mainida reklaamitarkvara loovat AdCashi ja rahvusvahelisi telefoninumbreid pakkuvat Onoff Telecomi.

Paris&Co äriarenduse direktor Friedemann Lotz osales Business France’i agentuuri ja Prantsuse suursaatkonna korraldatud üritusel Tachnopolis möödunud nädala kolmapäeval.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles