Volvo V60 ajalugu ei ole väga pikk. 2011. aastal S60 põhjale ehitatud universaali müüdi alguses vaid Euroopas ning alles 2014. aastal jõudis see Ühendriikide turule. Samal aastal tutvustati autost ka tõstetud kerega Cross Country versiooni, mis 2015. aasta hakul jõudis salongidesse nii Euroopas kui Ühendriikides.
Volvo V60 Cross Country – väärikas ja praktiline
Disain
Moodne Volvo on end maailmale kunagisega võrreldes kõvasti apetiitsemaks lihvinud. Sellegipoolest on Volvo jäänud väga äratuntavalt iseendaks ja eristub sellega paljudest teistest markidest, mille puhul ei ole kunagi teada, ega järgmise mudeliuuendusega näiteks iluvõresse midagi täiesti absurdset ei installeerita – Volvo ajatule disainile võib panustada.
Volvo vähesed silmatorkavamad disainielemendid nagu põhjakaitse, rattakoopalaiendid ja küljeliistud mõjuvad hästivalitud ja läbimõeldud aksessuaaridena, mille kohta öeldakse kaljukindlalt less is more ehk vähem on rohkem. Sama joon jätkub sisedisainis, kus alati valitakse kvaliteet enne kvantiteeti. Värvilised kellad ja viled ning erinevad moeröögatused jäägu neile, kel seda vaja on.
Kasutuskogemuse disainist väärib äramärkimist Volvo Waterfalli nime kandev keskkonsool, mille taga on kena väike panipaik. Sinna on eriti paslik paigutada näiteks eelnevalt bluetoothi abil autoga ühendatud telefon ja see sinna jättagi. Kuna seda näha pole, ei ole ka ahvatlust seda sõidu ajal näppida.
Salong
Juhiiste on Inscription-varustustasemel mäludega ja elektrooniliselt sätitav põhimõtteliselt igas võimalikus suunas. Madalamatel varustustasemetel liigutatakse selles autos istmeid manuaalselt. Nagu juba öeldud, edestab Volvo maailmas igal ajal kvaliteet kvantiteeti ja see kajastub muuhulgas valitud materjalides ja selles, kuidas need käe all tunduvad.
Salongis kasutatud metall-liistu on jagunud roolilegi ja see tegutseb lisaks stiilieesmärgile meeldetuletusena rooli keskkoha kohta, kui väga pingelisel lappamisel peaks selle asukoht hetkeks käe alt kaduma. Kuigi Volvole on viimasel ajal heidetud ette „hiinlaseks“ olemist, ei paista seda disainist ega koostekvaliteedist.
Sõit
Diislitest võimsam, 140 kilovatti ja 420 Nm väänet pakkuv turbomootor jaksab täislastis 2,3 tonni kaaluvat autot probleemideta soovitud suunas liigutada ka maanteel. Arvata võib, et 180-kilovatine bensiinimootorgi sellega hätta ei jää. Kuigi vanemale põlvkonnale võib V60 CC vedrustus kehvemal teel tunduda pisut jäigana, teenib see samas suurematel kiirustel edukalt teelpüsimise eesmärki.
Mugavust ja turvalisust lisab peale pimeala hoiatussüsteemi, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteemi ja adaptiivse püsikiirushoidja võimekas tuledeautomaatika, mis lubab juhil pimeduse saabudes maanteel kogu tuledesse puutuva enda hooleks jätta. Erinevate juhi- ja turvalisusabide nimekirja mahub veel näiteks juba 1991. aastal Volvo autodesse jõudnud külgkokkupõrkekaitsesüsteem SIPS, lülisambavigastuste vältimise süsteem WHIPS ja külglibisemise vältimissüsteem DSTC.
Jõuallikad on kõik turboga – bensiinimootoritest on esindatud kaheliitrine ja 180-kilovatine variant koos 8-käigulise automaatkäigukastiga. Diislite seas on valik veidi suurem: kaheliitrine 8-käigulise manuaal- või automaatkäigukastiga, millest on 110- ja 140- kilovatine versioon, või hoopis 2,4-liitrine, samuti 140-kilovatine, ent vaid 6-käigulise automaatkäigukastiga mootor, mille puhul on täiendavaks erisuseks mootori viis silindrit teiste nelja asemel ja ainsana kaasnev nelikvedu.
Ruum
430 liitrit mahutavas pagasiruumis leiab vaevata koha nii suurele lapsevankrile kui kogu pere nädalavahetuse lõbureisi varustusele. Esiistmel ei lähe pikka kasvu mehel talumatult kitsaks ka siis, kui tagaistmele paigutada selg sõidusuunas turvatool. Küll aga tekkis nimetatud mehel raskusi tagaistmele sisenemise ja sealt väljumisega – ukseposti ja tagaistme vahe on lihtsalt selline, et pikemat sorti jalgu peab veidi õige nurga alla sättima. Tagaiste ise oli samas mugav ja ruumikas.
Vidinad
Kõikvõimalike seninägematute IT-lahendustega ei ole õnneks V60 CC-d üle külvatud. Ent see, mis on, töötab seevastu tõrkumata. Telefoni ühendamine käis vaevata, navi ei saatnud reisijat võssa, vaid hoiatas viisakalt isegi eesoleva praami eest ning menüüsid vahendav ekraan, mille juhtimine käis veidi harjumist nõudva pöördnupu abil, sai pärast esimest mõttepausi kiiresti omaks. Kõrgeima, Inscription-varustustasemega kaasnev (või lisavarustusena ostetav) digitaalne näidikuteplokk on informatiivne ja konkreetne.
Volvo pole unustanud ka muusikakuulajaid, kes peaksid alates keskmisest, Momentum-varustustasemest paigaldatud (või erinevates lisapakettides sisalduva) High Performance Sound helitehnika üle rõõmu tundma. Lisaks tehnikale toetab helinaudingu võimalust ekvalaiseritarkvara, mis lubab kõlaritest väljuvat oma maitse järgi sättida.
Kokkuvõtteks
Tegemist on korrektse ja turvalise igapäevasõidukiga kuni kahe lapsega perele, mis teeb juhi elu lihtsamaks ega pinguta millegagi üle. Häbisse ei jää ka siis, kui on vaja maanteel möödasõitu teha või mõnd tähtsat isikut sõidutada.