“Autosid juhivad inimesed. Seetõttu on nüüd ja tulevikus Volvo juures kõige olulisem ohutus,” lubasid Volvo rajajad Assar Gabrielsson ja Gustaf Larson 1927. aastal, mil seeriatootmisesse jõudis esimene, 4-silindriline, pealt lahtine Volvo “Jakob”.
Volvo XC90 - parimate traditsioonide jätkumine
Ligi 90 aastat hiljem on Volvo unikaalseks müügiargumendiks jätkuvalt turvalisus. Rootsis läbi viidud uuring tõendas, et “miljonitestis” (läbisõit miljon km) on Volvo märki kandvate sõidukitega olnud kõige vähem inimhohvritega õnnetusi. Volvo lipulaeva, suure linnamaasturi XC90 uus põlvkond astub liiklusohutuses veel sammu edasi, võttes kasutusele rea uusi elektroonilisi aktiivturvalisuse assistente. Aastaks 2020 soovib Volvo saavutada olukorra, kus ükski inimene ei saaks uues autos surmavaid vigastusi. Uus Volvo XC90 on tänaste standardite põhjal üks maailma turvalisemaid autosid.
Eestisse jõudev XC90 on tõupuhas rootslane. Kogu XC90 inseneritöö ja tootmine, skaleeritavast SPA šassiist turvalahendusteni, toimub Göteborgi tehases. XC90 mootorid pannakse kokku Rootsis, Skvöde tehases.
Suurejooneline ruumiloome
Seitsmekohaline XC90 näeb oma välimises ja sisemises soliidsuses, suuruses ja luksuses päris võimas välja. 4,95 meetrise, 177,6 cm kõrguse ja veidi pealt kahe meetri laiuse auto kõrval tundub keskmist kasvu eesti naine meeldivalt pisike, just selline, kes mõnusalt end kolmandas istmereas sisse seab.
Ruumi on XC90s tõesti palju. 7 istekohta, 7 täiskasvanut. Või siis 2 täiskasvanut ees ja lapsed tagareas ning vahele jääb parasjagu ruumi, et jõnglased saaksid omasoodu toimetada. Istmeid saab kokku lappida ja tekitada pakiruumi, mis mahutab peaaegu tiibklaveri. Tavaoludes võib autot kasutada kasvõi koolibussina, ikka mahuvad koolikotid ja nädalajagu toidukraami pakiruumi ära. Väiksema kraami käest panemiseks leidub üle salongi küllaga nutikaid panipaiku.
Imelihtne ja imeilus infoväli
Sensuse-nimeline lustinuhvel võiks olla vägevamaid ostuargumente XC90 puhul. Lihtne aru saada ja lihtne kasutada, meile, kes me igapäevaselt igasugu päädide ja ekraanidega näppupidi suhtleme. Juba praegu on rakendused eestikeelsed, lisavarustusena saab tellida Car Play.
Tänu kümnetele, lihtsalt leitavatele funktsioonidele- istmesoojendusest kuni sõiduviisi valiku ja Göteborgi kontserdisaali matkiva helipildi toomiseni salongi- hoiab Sensus ära igasuguse üleliigse nupumajanduse. Roolil paremal on funktsiooninupp, mis vastavalt vajadusele ja nuhvlilt saadud korraldusele oma otstarvet muudab. Sõidu ajal kuvatakse oluline info, kiirusest navimärgisteni esiklaasile (HUD) - on turvalisem sõita, kui pilk on suunatud ette.
Rikkalik turvatunne juba standardis
XC90ne standardvarustuses on rida turvaabisüsteeme, mis hoiatavad juhti võimalikes ohuolukordades. Kui õnnetus on vältimatu, rakenduvad meetmed, mis aitavad vähendada sõitjate ja kaasliiklejate vigastusi. Auto on varustatud kaameratega, mis jälgivad teed ja tuvastavad võimaliku takistuse eest, tagant, küljelt või pöördel. Takistuse teele ilmudes pidurdab auto hoo maha, info kuvatakse esiklaasile ning armatuuris löövad põlema punased leed-tuled, mis tõmbavad juhi tähelepanu.
Juhi erksust hindab arvuti sõidutrajektoori põhjal. Kui auto kaldub tee keskjoonest ja arvutatud optimumist pidevalt paarkümmend sentimeetrit kõrvale, annab sõiduk sellest märku ning juhatab navi kaudu kätte lähima kohviku või bensiinijaama, kus peatuda ja puhata.
XC90-l on peal kohalduv kiirusehoidik, mis eesliikujaga sujuvalt distantsi hoiab, vajadusel nulli pidurdab ning rajalpüsimise assistent koos elektroonilise roolisüsteemiga. Üle katuse rullumisel säästab sõitjaid XC90 tugevdatud katusekonstruktsioon, esmane on siiski sõiduki stabiilsuse säilitamine. Abis on RSC (Roll Stability Control) peene algoritmiga sõiduabiline, mille ülesandeks ei ole üksnes turvakardinate avamine vaid autokere liikumise ja kalde pidev jälgimine ning võimaliku kukerpalli ennetamine.
XC90le ei ole ükski tee alistamatu, kõige keerulisemates oludes saab nelikveolise nuhvlilt valida Off Road sõidustiili ning koos Four Corners õhkvedrustusega, mis vastavalt maastikule kliirensit 22士6cm kohendab, saab tee tehtud ka sinna, kus kaart midagi ei näita.
Ökonoomsed ja võimsad jõuallikad ning hea hind
Volvo ütleb, et 4 on uus 6, lisab turbolaadurid ja mahtkompressorid, et saavutada võimsus 190-320 hj ning paneb XC90le peale vaid 2-liitrised 4-silindrilised jõuallikad: T5 , T6, bensiini- või D4 (ainus, millega koos saab ka esiveolist versiooni) ja D5 diiselmootorid. Valikus on ka eriti ahvatlev T8 hübriidversioon, kus turbomootor on kombineeritud elektriajamiga, tulemuseks vaid 49 g/km heitmekogus ning 2.1 l/100 km kütusekulu. Kõik jõuallikad saavad juurde 8-käigulise automaatkasti. Veel rohkem Volvo XC90 kohta saab lugeda siit.
Esiveolise XC90 Kinetic- varustuses D4 2.0l 190 hj baasmudeli eest tuleb välja käia 47 800 eurot. Hübriidajamiga XC90 hind algab 77 200 eurost; ja seegi on soliidne ent õiglane hind auto eest, mis lisaks sõidulustile pakub kuhjaga keskkonnasäästu. Kõikide erinevate mudelite hinna- ja varustustaseme kohta saab lisainfot siit.
Konkurentidel on kurvad päevad, sest Volvo turvalisusele ja sõiduvõimekusele on sama hinna eest raske - kui mitte võimatu - midagi vastu panna.