iPhone´ide esmakordne müügilangus paneb Apple´i keerulisse olukorda

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
iPhone
iPhone Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Pikka aega iPhone´i populaarsuse najal käivet ja kasumit kasvatanud Apple on sunnitud oma äristrateegia ümber korraldama, kirjutab Reuters.

Apple avalikustas eile kalendriaasta esimese kvartali majandustulemused, mis olid investoritele kõike muud kui rõõmustavad. Esimest korda viimase kümne aasta jooksul Apple´i kvartalikasum aasta-aastases võrdluses vähenes ning esmakordselt kukkusid ka nutitelefonide iPhone müüginumbrid.

Apple´i käive langes esimeses kvartalis 58 miljardilt dollarilt 50,56 miljardile dollarile. Ettevõte teenis 2016. aasta esimese kolme kuuga 10,5 miljardi dollari suuruse kvartalikasumi, mida on 2015. aasta sama ajavahemikuga võrreldes 13 protsenti vähem. Nutitelefone suutis ettevõte kolme kuuga müüa 51,19 miljonit ehk 17 protsenti vähem kui eelmisel aastal, mil omaniku leidsid 61,2 miljonit iPhone´i.

Samuti langes ka tahvelarvutite iPad ning personaalarvutite Mac müük. Eelmise kalendriaasta esimeses kvartalis müüs Apple 12,6 miljonit iPadi ja 4,6 miljonit Maci, tänavuseks tulemuseks oli aga vastavalt 10,25 miljonit ja 4,03 miljonit seadet.

Apple´i üheks suurimaks probleemiks on ettevõtte majandustulemuste liiga suur sõltuvus nutitelefonide populaarsusest.  Riistvara müük moodustab Apple´i käibest pea 84 protsenti (iPhone´id kalendriaasta esimeses kvartalis 64,99 protsenti, iPad´id 8,73 ja Macid 10,1 protsenti). Kuigi Apple´i teenuste nagu App Store, iCloud, Apple Pay ja Apple Music müügitulu tõusis aastaga kokku 20 protsenti (seejuures on muusikateenusel juba 12 miljonit maksvat kasutajat), moodustavad teenused suuruselt teise sissetulekuallikana ettevõtte käibest vaid 11,85 protsenti.

Maailmas on juba üle miljardi aktiveeritud Apple´i seadme, kuid neile teenuste müümine ei olegi niivõrd lihtne ülesanne.

Probleem seisneb selles, et turul on juba olemas tugevad rivaalid nagu muusikateenus Spotify või pilve- ja kaardivaldkonna hiiglased Google ja Microsoft, mida kipuvad Apple´i vaikimisi pakutavatele alternatiividele eelistama ka iPhone´ide ja iPadide omanikud.

Lisaks on Apple´i nõrgaks kohaks toodete ja teenuste arendamise ja esitlemise tempo. Praegu on ettevõte tark- ja riistvara uuendamisel harjunud üheaastaste tsüklitega, samas kui internetifirmadest konkurendid Google ja Facebook viivad vajalikke uuendusi läbi jooksvalt, mitte traditsioonilistest tootmistsüklitest lähtuvalt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles