Ford Ranger, suursaadik ehedate elamuste maailmast

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ford

Mõni aeg tagasi korraldas kindlustusfirma Insure ulatusliku soorollide uuringu, et teada saada, milliste autodega sõitvaid inimesi peetakse atraktiivsemateks. Rohkem kui kaht tuhandet saadud vastust analüüsisid psühholoogid ja suhte-eksperdid, kes koostasid detailse pingerea kindlat marki ja värvi autodest. Kui meeste arvates on kõige ahvatlevam naine punase sportauto roolis, siis kolmandik naisi leidis, et kõige kõvem mees on see, kes sõidab musta Fordi pikapiga.

Seega need mehed, kes on otsustanud õrnema sooga suheldes kindla peale välja minna, rohkem edasi ei loe vaid pöörduvad kohe Info-Autosse, et vormistada uue, soovitavalt musta Ford Rangeri ostutehing.

Kõik ülejäänud (olenemata soost), kes tunnevad, et on tüdinenud krossoverite buumist ja tahaksid midagi põnevat, loevad aga edasi ja võib-olla saavad oma tahtmistele just täna kauaotsitud vastuse. Nimelt on analüütikud arvamusel, et pargimaasturite populaarsus hakkab lähiaastatel vaikselt kahanema ja pikapite nõudlus kasvama. Tootjad on muutusteks valmis, üksteise järel tullakse turule uudsete “kastikatega”.

Sellega on kord nii, et kõik proovivad, aga mõnel tuleb paremini välja. 2015. aasta sügisel Frankfurdi autonäitusel Euroopa esmadebüüdi teinud uus Ford Ranger tuli nii hästi välja, et läks nägematagi kaubaks. Nii juhtuski, et samal ajal, kui Eestisse jõudis esimene demoauto, on hulgaliselt soovijaid oma Rangeri tellimuse juba vormistanud. Ja mis siin ikka pikalt kõhelda - on ju selge, et uus on vormilt suure sammu võrra mugavam, kaasaegsem, ökonoomsem, aga sisult ikka see üks ja ainus - Ranger! Auto, mis tulles toob endaga sõõmu värsket õhku päris maailmast, kus mehed on ikka veel rauast; ja laevad puust.

Salong nagu .... sõiduautos!

Foto: Ford

Rangerit sõiduautoga võrrelda on sama, mis panna kõrvuti küülik ja elevant ja nentida, et mõlemal on ju neli jalga. Rangeri kabiini tõustes - toetades jala astmelauale ja käega ülemisest käepidemest end istmele libistades - oleks mõistlik teise käega lõuga toetada, et see kolinal auto alla ei pudeneks, sealt on teda halb otsida. Wildtrak varustuses Rangeri salong lööb lõua võdisema küll, sest sellist luksust ühelt tõsiselt töörügajalt oodata ei oska: kontrasttoonides kangaga ja servaõmblustega ergonoomilised, kaheksas suunas sätitavad istmed; hästi kätte istuv jõulise moega rool; hea valik panipaiku, sealhulgas mahukas jahekast esiistmete vahel; nutikalt suhteliselt nupuvabaks planeeritud armatuur, 8-tolline puutetundlik ekraan mis peidab endas kasutajasõbralikku infovälja ja SYNC 2 hääljuhtimisega sidesüsteemi, ridamisi aktiivseid turva-abilisi - rajalpüsimise andurist selge pildiga tagurduskaamera ja adaptiivse kiirusehoidikuni - te ei mõtle seda ju ometi tõsiselt? Siiski, nii on. Ranger on auto, mis mõtleb kaasa. Mitte segi ajada isemõtleva ja pooleldi isesõitva autoga. Ei, Ranger loob võimaluse, päriselt ja mõnuga elada ja liikuda.

Foto: Ford

Kõik teed on sõitmiseks. Kõik asjad on kandmiseks!

Teeme selle lihtsaks: täiustatud vedrustus, elektriline roolivõimendi, 28-kraadine pealesõidunurk, 25-kraadine eemaldumisnurk, 230 mm kliirens ja kuni 80 cm veevalli alistamisvõime teevad Rangerist sõiduki, mille poole õhkab see, kelle veres voolab seiklus või karjamaal talluvad lihaveised. Elektrooniliselt juhitav jaotuskast võimaldab ühe nupuvajutusega sõidu ajal kaherattaveo vahetada kiirele nelikveole või väikestel kiirustel ja raskel teel lükata sisse aeglustuskäigu. Kui on vaja ekstreemselt haarduda, tuleb appi lukustatav tagadifenrentsiaal.

Foto: Ford

Kui on vaja paati või suvemaja transportida - aga palun!- Ranger suudab järel vedada kuni 3,5 -tonnist haagist! Kasti, mille pikkuseks on 1,5-2,3 meetrit, sõltuvalt kabiini suurusest (Double/Regular/Super, 2-5 istekohta), võib laduda kaupa kuni 1,3 tonni jagu! Kõlab nagu koolipoisi unenägu.

Aga nii omavahel - kui on tahtmine lihtsalt lõbutseda - liival, jääl, veelompides - siis tagaveo abiga kehastub jõuline tööloom mänguliseks mürakaruks; ja see on… lihtsalt vägev! Kui ühe sõnaga Rangeri sõidutunnetus kokku võtta, on õige sõna “täpne”.

Foto: Ford

Senisest säästlikum sõit ja tore hind

Rangeri südametukseid ohjavad Fordi säästlikud diiselmootorid. Valikus on uusimad 130- ja 160 hj 2.2 -liitrine TDCi ja 200 hj 3.2-liitrine viiesilindrine TDCi; neile pakutakse paariliseks 6-käigulist manuaal- või automaatkasti. Võrreldes eelmise põlvkonnaga joob uus Ranger ligi viiendiku võrra vähem kütust - 3.2 -liitrise TDCi kütusekulu jäi kombineeritud linn/maantee/maastik -sõidul soliidselt vaid 8,5 liitri kanti, sealjuures sai autole kõvasti sauna köetud!

Foto: Ford

Põhivarustuses Rangeri hind algab 23 100 eurost, selle eest saab lühema neljakohalise, manuaalkastiga kastika. Kui saaksin valida, siis võtaksin ma selle kõige-kõigema -  3,2-liitrise R5 mootoriga Wildtraki ja laoksin sinna peale kogu lisavarustuse, mida üldse pakutakse. Miks? Sest automaatkastiga tippvarustuses Rangeri hind on kõigest 37 300€ ning kui kellad-viled juurde, on hind vaid paari tuhande võrra kallim. Ehk siis - see jõuline, seksikas, lõbus, tugev (jätkake loetelu), võimas Ranger maksab sama palju kui täiesti tavaline, igav pargimaastur või pehme pingiga sedaan. Kui mul on valida maailma kõige seksikama mehe ja igava mehe vahel, võtan ma kõhkluseta selle esimese. Sest (musta) Rangeri roolis istuvad vaid tõelised alfaisased. Loe algusest, uuri lisaks või mine proovi ise järgi.

Copy
Tagasi üles