Tarbijakaitse: tegeleme sõidujagajatega (1)

Aivar Pau
, tehnikaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitseamet.
Tarbijakaitseamet. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tarbijakaitseamet ütles välja oma seisukoha viimastel kuudel suureks teemaks tõusnud küsimuses, kes või mis sõidujagajad ja kes lahendab nende teenuse kasutamisel ette tulla võivaid probleeme.

«Kui tarbijal on teenusega probleeme, siis esmalt tuleb tal pöörduda teenusepakkuja poole, et leida omavahel lahendus. Kui lahendus jääb leidmata või pooled on eriarvamusel, siis võib tarbija nõu saamiseks pöörduda tarbijakaitseametisse,» kirjeldas ameti esindaja Pille Kalda asutuse seisukohta.

Kuna sõidujagajaid ei saa tellida otse vaid ainult läbi nende lepingupartneriks olevate ettevõtete Taxify ja Uberi, siis tuleb klientidel probleemide korral pöörduda seega esmalt nende poole.

Pille Kalda märkis, et kuna praegu käivad arutelud seoses ühistranspordiseaduse muutmisega, mis liiki teenusepakkujad seaduse mõistes on sõidujagajad, tuleb tarbijakaitseametil lähtuda juhtumipõhiselt ehk selgitada igal konkreetsel juhtumil välja, kas tarbijal on tekkinud probleem majandus- ja kutsetegevuses tegutseva vedajaga või on tegemist eraisikute vahelise kokkuleppega.

«Tänase päeva praktika pinnalt peab amet tunnistama, et tarbijate jaoks pole nn sõidujagamisteenusega seonduv olnud problemaatiline,» lisas Kalda.

Sõiduteenuse kasutaja ehk sõitja õigused sõltuvad sellest, kes on teenuse pakkuja. Kui tegemist on taksoveoteenusega ühistranspordiseaduse tähenduses, peab vedaja vastama taksoveoteenuse osutamisele kehtestatud nõuetele ning tarbija õigused tulenevad tarbijakaitseseadusest.

Kui tegemist on juhuveoga või muud liiki tasulise sõitjateveoga, oleneb tarbijakaitseseaduse kohaldamine asjaolust, kas veolepingu pooleks on majandus- ja kutsetegevuses tegutsev isik.

Järelevalvet ühistranspordiseaduses kehtestatud nõuete täitmise üle teevad kohalik omavalitsus ning politsei- ja piirivalveamet.

Politsei on oma seisukoha sõidujagajate osas välja öelnud: tegemist on ühistranspordiseaduse nõuetele alluva tasulise sõitjateveoga ning selle teenuse pakkumiseks on vajalikud tegevusload. Ka Tallinna munitsipaalpolitsei on menetlemas juhtumit, kus selle teenuse pakkujal ei olnud kliendile võimalik väljastada väljatrükitud arvet ning klient keeldus seetõttu teenuse eest tasumast.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles