Mõistlikkusel on uus nimi - Ford S-MAX

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ford

Sportlikuks mahtuniversaaliks nimetatud Ford S-MAX nägi esmakordselt ilmavalgust 2006. aastal, kui Galaxyst ja C-MAXist inspireeritud auto Euroopas müügile tuli. Uue põlvkonna moodne S-MAX aga kõnetab potentsiaalset ostjat eelkõige viisaka, sõiduautoliku välimuse ja viiest või isegi seitsmest istekohast kolmele paigaldatud ISOFIX-lastetoolikinnitusega.

Disain

Foto: Ford

S-MAXi disainis on rõhutatud dünaamilisust ja voolujoonelisust. See koosmõjus mõõduka disainielementide kasutusega laseb autol mõjuda sihvakama ja luksuslikumana, ja võiks isegi öelda, et väliselt oluliselt väiksemana, kui see tegelikult on.

Salong

Foto: Ford

Sellesse autosse sisseistumine on nagu kojujõudmine – kõik alates valitsatest lõpetades topsihoidjatega on täpselt õiges kohas. Ja kui ei olegi, on seda tõenäoliselt võimalik elektrooniliselt reguleerida. See kehtib muuseas ka roolisamba kohta.

Sõit

S-MAXi on nimetatud sportlikuks mahtuniversaaliks, milles on ühendatud sedaani sõiduomadused ja mahtuniversaali ruumikus. Sportlik on võib-olla pisut palju öeldud, kuid sarnaste teiste tarbeesemetega võrreldes sõidab S-MAX täiesti meeldivalt ja tõepoolest, pigem mõne väiksema auto kui mahtuniversaali moodi.

Mõlemad saadaolevad bensiinimootorid kannavad nime EcoBoost ning valida saab 1,5-liitrise ja 2-liitrise mootori vahel, ühel 118 ja teisel 176 kW. Neist esimesega käib  kaasas manuaal- ja teisega automaatkäigukast. Viimast kooslust saab vaid Titanium-varustustasemel. Bensiinimootoriga S-MAXe veab edasi esisild.

Praktilise S-MAXi diiselmootorid on kõik 2-liitrised, vaid võimsuse valik on veidi suurem – 88, 110, 132 või 154 kW. Neist esimest saab vaid manuaal- ja viimast automaatkäigukastiga, vahepealsete puhul on võimalikud mõlemad variandid. Vaid nelikveo eelistajate vabadus on pisut piiratud: tuleb leppida kas 110-kilovatise mootori ja manuaalkäigukastiga või 132-kilovatise mootori ja automaatkäigukastiga.

Diiselmootorite pöördemomendid on tüüpiliselt vahemikus 350-450 Nm, bensiinimootoritel pisut väiksemad, 240-345 Nm. Kuigi tippkiiruste ja nullist sajani kiirenduseks kuluva aja näitajad on oodatult keskpärased, liigub 132-kilovatise mootori, automaatkäigukasti ja nelikveoga S-MAX mugavalt, rahulikult ja kindlalt soovitud suunas. Kuigi pidurid ei ole otseselt täpsusele orienteeritud, suudavad need täislastis üle 2,5 tonni kaaluva auto vajadusel väga konkreetselt seisma jätta.

Foto: Ford

Erinevad abid aitavad juhti nii kiiruse hoidmisel kui kaugtulede lülitusel. S-MAX suudab valvata nii pimedat nurka reavahetusel kui jälgida parkimiskohalt väljatagurdamisel potentsiaalselt auto tagant läbisõitvaid teisi autosid, ja neist märku anda. Lisaks aitab S-MAX juhil ennetada kokkupõrget, parkida ja liiklusmärke märgata.

Ruum

Foto: Ford

S-MAXi erilline trump on ISOFIX-kinnitused kõikidel teise rea istmetel. Autosid, mille kohta võib sama väita, ei ole väga palju. Üleüldse ei teki selles autos ruumipuudust vist küll kellelgi. Kui peaks tekkima vajadus suuri esemeid vedada, saab kõiki teise ja kolmanda rea istmeid eraldi kerge vaevaga kokku klappida. Keskmise rea istmeid saab lisaks sarnaselt esimese reaga liigutada ükshaaval ette ja taha. See kõik võimaldab S-MAXi siseruumi äärmiselt paindlikult ja optimaalselt ära kasutada.

Pagasiruum mahutab kolmanda rea istmeid asustamata lahedalt suure pere nädalavahetuse tarbed ka siis, kui kaasa võtta tuleb ka suur lapsevanker. Viimane tuleb aga siiski koju jätta, kui kolmanda rea istmedki hõivatud on. Sellegipoolest on ruum ja selle nutikas kasutus vaieldamatult S-MAXi mängumaa ja mugavustsoon. Kõikide asjade paigutus lihtsalt on optimaalne ja läbi mõeldud, et igasugune autoga seotud tegevus oleks võimalikult optimaalne ja nõuaks minimaalset inimpanust.

Kulud

Selles vallas on S-MAX eesrindlik – täisvarustuses auto saab kätte umbes 35 000 euroga. Täpse hinnakirjaga saab tutuvuda siin. Lisaks võtab auto kütust küll, aga arvestades oma kahetonnist kaalu suhteliselt vähe: kirjade järgi jääb kütusetarbimine diislitel 5-6 liitri kanti sajale. Ka on Fordidel garantii, ent selle tingimustega tasub ostul täpsemalt tutvuda, et hilisemaid üllatusi vältida.

Kokkuvõte

Foto: Ford

Ford S-MAX on väga mõistlik auto. See mahutab kolm ISOFIXiga turvatoole, jäädes sealjuures tõepoolest ruumikaks nii ülejäänud reisijatele kui pagasile, on küllaltki soodne nii osta kui pidada ning, nagu juba korduvalt rõhutatud, mõjub meeldivalt sõiduautolikult. Viimane omadus koos erinevate ohutusabidega nii sõidu kui parkimise ajaks võib eriti meeltmööda olla pere naispoolele, kes end väga suure auto roolis võib-olla mugavalt ei tunne, aga miks mitte ka pereisale, kes pärast laste mööda linna laialivedamist üksi päris suure bussiga ringi kolistada ei taha. Kuna omasilm on kuningas, siis uuri lisainfot siit või mine proovisõidule, et kõiges ise veenduda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles