2010. aasta müüduim auto Eestis - Renault Megane?

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Renault Megane Coupe Pariisi autonäitusel.
Renault Megane Coupe Pariisi autonäitusel. Foto: AFP / Scanpix

ARK on avaldanud küll oma detsembrikuu registreerimiste statistika, kuid 2010. aasta ametlikku kokkuvõtet veel pole. Kui aga summeerida ARK statistika kuude lõikes, on 2010. aasta kõige enam registrisse kantud uus auto Renault Megane, kirjutab whatcar.ee
 

Möödunud aastal kanti registrisse ühtekokku 10 299 uut sõiduatot, mida on 351 auto võrra enam kui 2009. aastal. Kõige rohkem kanti registrisse Renault Megane´i (568 autot), talle järgnes Škoda Octavia 472 autoga ning Toyota Avensis  402 autoga.

Renault Megane’i liidristaatuses on aga mõningaid küsitavusi: nimelt on 1.jaanuari 2011 seisuga 2010. aastal toodetud autodest kõige rohkem registris hoopis Škoda Octaviat (489 autot), alles siis tuleb Renault Megane (483 autot), ning kolmas koht kuulub Toyota Avensisele (404 autot).
 

Ühest küljest on igati loogiline, et 2010. aasta esmased registreerimised ei saagi kattuda sama tootmisaasta autode arvuga, kuna aasta alguse esimestel kuudel müüdi valdavalt neid autosid, mis on toodetud enne 2010. aastat. Ja 85 aasta alguses müüdud 2009. aasta väljalaskega Renault Megane´i kõlab vägagi loogiliselt.

Küll aga on sellisel juhul samas kontekstis raske mõista Škoda Octavia ja Toyota Avensise regstreerimisi, ehk registris on 1. jaanuari seisuga rohkem 2010. aastal toodetud Octaviaid, kui on 2010. aastal tehtud esmaseid registreerimisi kokku? Pealegi pidid olema kõik 2010. aastal registrisse kantud uued Octaviad toodetud 2010 aastal, mis on samuti ilmvõimatu. Sama lugu Toyota Avensisega.

Kust see loogikaviga pärineb, on raske öelda. Ilmselt ARK statistika iseärasustest. Küll aga on kõige selle taustal üsna raske mööda vaadata kõlakatest Renault re-ekspordist, ehk väidetavalt võetakse autod arvele ja siis osa neist uuesti arvelt maha ja müüakse nö tagasi Euroopasse. Nagu seda on juhtunud varasematel aastatel Peugeot`dega, Škodadega, Volkswagenitega jne, jne.

Renault re-ekspordi teooriat toetab ka tõsiasi, et kui terve Eesti sõna otseses mõttes kubiseb Škoda Octaviatest, siis kui palju me näeme tänavatel Renault Megane`i? Ainuüksi mais võeti ARK-s arvele 111 uut Renault Megane´, millest 49 olid Renault Megane Coupe’d. Tegemist vägagi atraktiivse ja silmatorkava autoga, millest on üsna raske mööda vaadata, kuid olen selliseid näinud meie tänavatel vaid mõnda üksikut? Kus nad siis on?

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles