Ford Mustang - mängu ilu, mitte ainult naistele

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ford

Su kõrva tabab kõigepealt see hääl. Sametisse mähitud möire - lummavalt pehmekõlaline; mahlakalt sügav ja jõuline, et trummikile südamelöökidega sünkroonis vibreerima lüüa. Sa pöörad pead, süda tagumas, lihased pingul, ja ootad. Sealt ta tuleb - näed ta musklilist keret ja haistad sõõrmeid kõditavat kuuma kire lõhna.  Ainsa hetkega on ta su juures, et saaksid heita pikema pilgu; ja järgmisega ongi juba läinud. Seisad häälte, värvide ja lõhnade virr-varris ja püüad äsja juhtunut abitult lahti mõtestada. Mis see oli, mida sa just kõigi meeltega kogesid? Vabadus. Mäss. Kirg. Seks. Legend. Mustang.

Kõik on õige. Sa võidki hetke igapäevast välja tõsta ja lasta tunnetel mässata. Seesama kindlustusfirma Insure soorollide uuring, mis kinnitab, et kõige seksikam mees istub musta Rangeri roolis, teab ka, et kõige ahvatlevam naine sõidab punase sportautoga. Pildil seal juures on Ford Mustang. Niisiis, kui oled mees - möödus sinust äsja maailma kõige kaunim naine; kui sa oled naine, siis saad hetkelisest segadusest üle ja lähed Info-Autosse oma Mustangi järele. Tõeline naine teab oma väärtust. Olgu õnnistatud see mees, kes seda näeb ja omalt poolt julgustab; ning mine tea, ehk astub ise esimese sammu.

Esimest korda ametlikul maailmaturneel

Aasta 2015 on Mustangi jaoks ajaloolise tähendusega: täitus 50 aastat esimese poniauto tootmisest ning esimest korda sisenes mudel ametlikult üleilmsele autoturule. Ford Mustangit saab täna osta 140-s riigis, Austraaliast ja Hiinast Maarjamaani. Valikus on kõik, mida uue põlvkonna poniautol pakkuda on: fastback ja kabriolett, mille südameks kas klassikaline, kerge uuenduskuuri läbinud 5-liitrine V8 või värske tuulepuhanguna sportlaste segmendist üle vihisev 2,3-liitrine, kahekambriline EcoBoost turbomootor.

Selgub, et Mustangit on pikisilmi oodatud, möödunud aastal oli see kõikidest sportautodest ainus, mida müüdi rohkem kui 100 000 eksemplari. Tänavu läheb müük tõusvas joones; näiteks teatab Prantsusmaa, et aasta esimese nelja kuuga on tellitud juba pool tuhat poniautot!

Foto: Ford

Mustang on auto, mis soovoliniku mossitama ajab. Eestis on soovolinik naine, tema tujutsemist võib mõista; üleilmselt aga on tegu tõsise meeste diskrimineerimisega, sest nõudlike naiste rivist on päris keeruline läbi murda. Mustang on maailma naiste sportauto number üks, kinnitavad kõikjalt saadud andmed: rohkem kui pool ameeriklannadest, enam kui kolmandik euroopa naistest ning valdav osa hiinlannadest langetavad autot ostes valiku (punase) Mustangi kasuks. Euroopa ja Hiina kaunitaride kiituseks võib öelda, et ilumeel on tasakaalus mõistliku mõttelaadiga: eelistatult ostetakse 2,3- liitrise EcoBoost mootoriga autot, mis paneb kappama 314 hobust ja mil on väänet koguni 434 Nm. Hea diil, kas pole - sa saad kõik; ja palju rohkem, ja sealjuures oled ka loodusesõber!

Ford on teinud kõik, et Mustangi maailmaturnee õnnestuks ning autogrammiküttide voog ei katkeks - poniauto kuues põlvkond on loodud kasutajasõbralikkust silmas pidades. Mõlemad jõuallikad tulevad koos automaatkastiga, mis teeb V8 versioonis 418-hobujõulise iluduse ka õrna naisekäe all kenasti ohjatavaks. Salongis valitseb turvaline mugavus ja peaaegu täiuslik loogika - kõik, mida vajad, on silma all ja käeulatuses; kõik, millest sa unistad, on olemas. Mustang oli superstaar ammu enne, kui ameeriklased ta ametlikult laia ilma lubasid; nüüd saame öelda: “Ära nuta, Madonna, Villa Benitas oled sa alati oodatud.” Ja kui laulev vanaema tahab Mustangit, siis võib ta selle ka saada!

Püüa päeva ja maanteed!

Foto: Ford

Maantee, mis end serpentiinina kaugusse kerib, on Mustangi DNA. Ehkki linnakividel kruiisimisel ei ole ka midagi häda - igatseva pilgu heidavad kõik, soost, vanusest ja päritolust olenemata - väsitab see tähelepanu lõpuks; tahaks midagi tõelist. EcoBoostiga 5,7 ja V8-ga 4,8 sekundit sajani, ühtlaselt suurepärane minek ka pealt 120 kilomeetri - patune tõde, mida ikka ja uuesti tunnistada, näiteks Audru ringrajal. Õigeveolise poniauto kõik voorused tulevad just kiiretes kurvides erakordselt esile. Maanteel ohjavad hobused juhti - tempomaat käib kahe vajutusega peale ja load jäävad alles, südametunnistus ka.

Selle mängu ilu ei anna rahu. Vaatad oma viiekohalist pereautot ja mõtled, mis oleks kui püüakski päeva, täiega? Jah, viiest istmest saab väga suurte mööndustega neli; ja ausalt rääkides kaks. Aga need kohad on elu esireas!

Foto: Ford

Ja lõpuks ei sunni keegi sind ju oma naksakast poekärust loobuma, Mustangi võib majja tuua lihtsalt sellepärast, et … 38 300 eurot, mille eest on sul 2,3 -liitrine EcoBoost, 6-käiguline manuaal ja Mustang. Et tundub uskumatult odav? No paneme siis natuke juurde: 45 900 eurot ja V8, automaatkast ning tähekombinatsioon GT, mis tegelikult ongi ju mängu ilu sünonüüm. Otsusta ruttu. 9 miljonit tiksus täis enne, kui Mustang maailma tervitas. Kui sul veab, oled sa üks, kes võib öelda: “Kümme miljonit tõeliselt elatud elu. Mina olen üks neist.”

Foto: Ford
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles