Ford Focus RS kui enesevalitsemise meistriklass

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ford

Siiani on kõik olnud selge - suurele perele S-MAX, kõige seksikamale mehele Ford Ranger, kaunimale naisele Ford Mustang - aga midagi, mis oleks päris iseenda jaoks, egotrippimiseks, oma sisemise jõu tunnetamiseks, looma vallalaskmiseks? Jah, ta on siin. Fordi värskeim kuumpära, Focus RS, sinu enesevalitsemise meistriklassi teejuht.

Kas hunt tallenahas või tabamatu ime?

Ford Focus RS pole esmapilgul kaugeltki nii sotsiaalne nagu poniauto ega suurejooneliselt silmapaistev nagu Ranger. Linnatänaval liikuvale autole ei vaadata järele ning foori taga seistes ei kipu iga pirukakäru võidusõidule kutsuma...ja siis süttib roheline tuli ning kõik lähedalseisjad pööravad pead, aga on juba hilja. Ta on rõõmsalt paukudes läinud.

2.3-liitrine EcoBoost, 350 hobujõudu, 440 - 470Nm, on üksnes peotäis tehnilisi andmeid, mida Focus RS puhul teadmiseks võtta. Jah, RS südameks on seesama innovaatiline täisalumiiniumist neljasilindriline, mis on peal ka uuel Mustangil, aga RS puhul on vinti peale keeratud ja kasvatatud mootori võimsust veel 10%. Pange nüüd kõrvuti kogukas poniauto ja kerge Focus ning mõelge - hunt tallenahas või tabamata ime?

Foto: Ford

Tagantjärele saab selgeks, et  RS kood  - massiivne ja nurgeline esiots, elegantne antitiib, erksinised pidurisadulad, eriliselt hingestatud näoga juht - oli kogu aeg siinsamas nina all. Lihtsalt, ei osanud aimatagi, et… See on enesevalitsemise meistriklassi esimene õppetund. Ära anna end kohe kätte, ole saladus. Mängu ilu.

Foto: Ford

Kõik teed on sõitmiseks

Ford Perfomance sportmudelite loovüksuse inseneride loodud kolmanda põlvkonna Focus RS on loodud sõitma kõigel, mis kasvõi natukenegi teed meenutab. Focus RS kahe elektrooniliselt juhitud sidurisõlmega nelikvedu koos uudse kurvihaardekontrolliga, teeb autost tõelise teelekleepuja ja ägeda kurvihammustaja igas asendis; rääkimata sellest, et RS on juba tituleeritud harrastusdriftijate unistuste autoks.

Foto: Ford

Et oleks selge, mis Focus RS-iga kõik teha saab, on insenerid eelseadistanud 4 sõiduviisi: Normal/Sport/Track/Drift. Vajutad “Drift” ja liugled elegantselt, külg ees, parkla kitsukesest väljapääsust tänavale; või otsustad minna ringrajale ja “Track” režiimi abiga üllatad oma oskustega iseennastki. See on imeline automaatika, mis hetkega suudab su soovidele reageerida, muutes nelikveo, vedrustuse, rooli tundlikkuse, mootori jpm. parameetreid.

Sportlik sõiduviis, mis sobib kõikjale, kus pole kiirusepiiranguid ning kõigele, mis natukenegi meenutab teed - olgu see siis asfalt või kurjalt kurviline pinnatud tolmutee -  ei jäta kahtlustki, et Fordi loovüksus on teinud fenomenaalset tööd: ka kiirusel 160+ km/h – on Focus RS erakordselt hallatav.

Rool tagasisidestab ideaalilähedaselt, mitte üle reageerides; tark elektroonika, mis on programmeeritud 100 korda sekundis kümnetelt anduritelt saadavat infot analüüsida, suudab tõepoolest välkkiirelt reageerida - mistahes kiirusel ja mistahes teeoludes pedaali puudutes sööstab auto edasi ega peruta. Magusam minek algab 3000 pöördest, kus maksimaalne 440 Nm pöördemoment on selgelt tunnetatav.

Pöördeid 3500 – 4000 rpm juures hoides on tunne nagu pühapäevasõitjal. Kõik on tore ja tasane. Liigagi tore. Puuduta pedaali… ja pidu jätkub koguni 15 sekundi ulatuses, sest Focus RS turbo lisab veel 30 njuutonmeetrit puhast kaifi! Tootja andmetel võib pidu pidada kiirusel kuni 266 km/h, aga see on siis tõepoolest ringrajapidu! Enesevalitsemise meistriklassi teine õppetund - sa tead, et sa suudad; ja sa suudad valida selleks sobiva koha.

Meistrid ei kahtle

Kui sa kord oled veendunud, et suudad enesevalitsemise meistriklassi puhtalt sooritada, siis on otsus ju tehtud. Ford Focus RS on sinu sisemise jõu väline atribuut. Jah, sa pead olema heas füüsilises vormis, sest treenimata tagapaledega on Recaro raamistmes istumine paras piin; jah, sa pead igal hetkel endale teadvustama, et kuigi RS näeb kohati välja nagu tavaline Focus, kuhu mahub neli inimest ja hulk poekotte, siis võib see asi lappama minna samal hetkel kui sa auto nina õuest teele keerad; jah, sa pead iga kell olema valmis oma autole tõestama, et sa oled väärt omanik, kes oskab selle sõiduvahendi kõiki häid omadusi esile tõsta ja ära kasutada…

Foto: Ford

Meistritele ei pea põhiasju üle rääkima. Kui vaid seda, et üleilmselt on Focus RS nõudlus osutunud nii suureks, et tõenäoliselt tuleb tootjal praegust, 35 600 eurost hinda tõsta. Sest ühe maailma parima auto eest on seda hinda ikka häbematult vähe. Meistrid ei kõhkle vaid tellivad täna - imeilusale driftisuvele järgneb Eestimaal alati jää-ja lumerohke talv. Focus RS talv. Enesevalitsemise meistriklassi kolmas õppetund - sa jaksad selle talve ära oodata! 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles