Ford Transiti ja Transit Customi kaubikud ja pisibussid sõidavad nüüdsest uute, võimsamate mootorite jõul. Võimsamaks muutus ka turvavarustus. Peagi lisanduvad valikusse kuuekäiguline automaatkast ning Customi tagateljele õhkvedrustus.
Ford Transit: võimsam, mugavam ja turvalisem
Fordi kaubikud Transit Courier, Transit Connect, Transit Custom ja Transit pakuvad 2,3-15,1 kuupmeetrit furgoonimahtu ning 660-2280 kilogrammi kandevõimet. Kõigist neist on olemas ka sõitjate veoks mõeldud mahtuniversaali- või pisibussierimid ning kui kolm väiksemat tarbesõidukit on esiveolised, siis suure Transiti saab tellida esi-, taga- või nelikveolisena. Sellise valiku puhul pole imestada, et 2015. aastal nautis Transitite perekond Euroopa enimostetud tarbesõidukite staatust, olles turuosa kasvatanud 12,6 protsendini ning eduseis püsib ka tänavu.
Fordi arvates saab aga alati kõike teha veelgi paremini, mistõttu uuendati Transitit ja selle väiksemat venda Transit Customit mitmest küljest. Mõlemad mudelid sõidavad nüüdsest uute 2liitriste turbodiislite jõul. Töömaht kahanes küll seniste 2,2 liitristega võrreldes, aga võimsust ning pöördemomenti tuli juurde märgatavalt. Praeguse mootoririvi 100, 125 ja 155 hj asemel arendavad uued jõuallikad 105, 130 ja 170 hj, kuid veelgi muljetavaldavam on pöördemomendi kasv – vastavalt +50, +35 ja +20 Nm (360, 385 ja 405 Nm).
Uus 16klapilise alumiiniumplokikaane ja malmplokiga mootor näeb välja nagu kunstiteos. Filigraanse valukvaliteediga, jäigaks ribitatud plokk, vaikselt õlivannis töötavad hammasrihmad, mis käitavad nukkvõlle ja õlipumpa, senisest väiksema läbimõõdu ja tänu sellele kiirema reaktsiooniga turbokompressor, mis teeb kuni 240 000 p/min, osaliselt plokikaande integreeritud sisselaskekollektor ja muud moodsad lahendused teevad 2liitrised mootorid eelkäijaist kuni 13% ökonoomsemaks.
Mootorite vägi ilmneb sõidu ajal alates 1400 p/min ning võimsat tõmmet jätkub ligi 3000 p/min välja. Tänu suurele pöördemomendile on täiesti arvestatav valik ka väikseima võimsusega versioon, sest see jaksab 600 kg koormaga suurt Transitit vedada täiesti rahuldavas tempos, jäädes jänni vaid teravamate möödasõitudega. 170 hj mootoriga Transit Customi roolis aga ei pane furgoonis olevat 400 kg koormat tähelegi, sest kaubik sõidab nagu sõiduauto. Jah, just, sest uus mootor töötab diisli kohta vaikselt ka külmast peast ning hästi on Transitites summutatud ka kogu muu müra. Saksamaa kiirteel võib tuulemühast rääkima hakata alles 150 km/h sõites.
Veelgi sõiduautolikumaks saab Transiti ja Transit Customi muuta õige pea, kui enne aasta lõppu lisandub kuuekäiguliste käsikastide kõrval valikusse ka sama paljude käikudega automaatkast. Tegu on Fordi USA valikust laenatud klassikalise automaadiga, mil saab käike soovi korral vahetada ka käsitsi ning mis kohaneb juhi sõidustiiliga.
Teine märkimisväärne mugavuslisa on Customile pakutav tagatelje õhkvedrustus, mis võimaldab hoida auto loodis ka täiskoormaga sõites ning laadimise ajaks tagaosa langetada. Tõsi, enamikule piisab vist värskenduskuuri käigus välja vahetatud tagaamortisaatorite pakutavast lisamugavusestki, sest Transitid on alati olnud hinnatud heade sõiduomaduste poolest.
Riistvara kõrval käis Ford üle ka Transiti turvaelektroonika. Kui siiani uhkeldas kaubik liiga väikese pikivahe eest hoiatava, isekohanduva kiirushoidiku, sõidureas püsimise valvuri, kurvitulede, tagurduskaamera, rehvirõhu kontrollsüsteemi ning koormustundliku stabiilsuskontrollitehnoloogiaga, mis suudab vältida auto ümberpaiskumist ning stabiliseerida ka Transiti haagist (nõlvaltstardiabist rääkimata), siis nüüd on juhi ja veose ohutuse eest hoolitsev seadmepark veelgi täiuslikum. Nüüdsest oskab Transit lugeda ka liiklusmärke, võidelda kõrget autot raputava tugeva külgtuulega ning iseseisvalt hädapidurdada, kui ähvardab kokkupõrkeoht teise sõiduki või jalakäijaga.
Aga seegi pole veel kõik. Transit Customi meelelahutussüsteemi ühendusvõimalus Sync lubab teatud rakendusi kasutada häälkäsklustega, Transiti moodsam Sync2 aga ohjab juhi ütluste järgi naviseadet, raadiot ja mobiilseadmeid ning loeb ette ja laseb dikteerida sõnumeid. Täpsemalt kogu Transiti perekonnast saad lugeda siit.