Apple on Hiinas hädas

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple´i logo ja iPhone´i kasutajad
Apple´i logo ja iPhone´i kasutajad Foto: SCANPIX

Uuringufirma Counterpoint Research andmetel langes Apple mais Hiina nutitelefonide turul tootjate seas alles viiendale kohale, vahendab Bloomberg.

Kui veel aasta varem oli Apple´i turuosaks Hiinas 12 protsenti, siis tänavu mais oli vastav näitaja kukkunud 10,8 protsendi peale. Turuliidriks on kohalik suurettevõte Huawei 17,3 protsendiga. Ka teisel, kolmandal ja neljandal kohal asuvad lühikeste vahemaadega Hiina enda ettevõtted Vivo, Oppo ja Xiaomi. Kokku on nelja suurima tootja turuosa Hiinas 53 protsenti.

Paar aastat tagasi Hiinas kiirelt laienenud Apple on viimastel kuudel saanud maailma suurima rahvastikuga riigis järjest tagasilööke.

Ettevõtte käive langes kalendriaasta esimeses kvartalis Hiina, Taiwani ja Hong Kongi regioonis lausa 26 protsenti. Hiljuti kaotas Apple Hiinas vähetuntud konkurendiga peetud iPhone 6 ja iPhone 6 Plusi patente puudutava kohtuvaidluse, lisaks ei saanud ettevõte ka iPhone´i kaubamärgi ainuomanikuks riigis.

Aprillis oli Apple sunnitud lõpetama Hiinas vaid pool aastat varem käivitatud iTunes Movies ja iBooks teenuste pakkumise.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles