USA päritolu auto ost võib osutuda õudusunenäoks

Aivar Pau
, tehnoloogiatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ford F-150 Raptor
Ford F-150 Raptor Foto: MARK BLINCH/REUTERS

USA päritolu auto ost võib ka hoolika eeltöö puhul pöörata õudusunenäoks isegi siis, kui ihaldad juba Euroopa mõne riigi registris olevat sõidukit.

«Kui arvate, et kusagil kuulutusportaalis meeldima hakanud USA auto ost on sama lihtne kui sõrmenips, siis arvake uuesti,» ütlesid Autolehele nagu ühest suust Karol Kikkas American Beautyst ja Riivo Sinijärv Ameerika Autost.

«USAs sõitnud auto ostu alusta alati taustakontrollist. Toksid VIN-koodi Carfaxi või Autochecki portaali ja saad tasulise päringu abiga kohe teada, kas sõiduk on USAs üle elanud avarii, uppunud üleujutuses vms. Kui auto on USAs niiöelda maha kantud, siis esiteks ei saa seda Eestis registrisse ning teiseks ei anna liisingufirmad sellise sõiduki ostuks raha, isegi hinnata ei taheta sellist autot,»  rõhutas Sinijärv.

Rääkimata sellest, et müügiks üles löödud auto võib kubiseda vigadest, mida keegi kõrvaldada ei oska, puudu on turvapadjad jne.

Taustapäring on aga alles esimene samm. Kaks päeva varem Saksamaal tehtud üksiktüübikinnitusega seal registreeritud autot meie Maanteeamet lihtsalt ei pruugi tunnistada. «Vahel muutuvad nõuded lausa üleöö,» lisas Kikkas.

Sama suur üllatus olnud see, et Belgias müügil olnud, Saksamaalt juba üksiktüübikinnituse saanud tuliuute autode registreerimine toppas Eestis nagu vastu seina, sest neil olid ksenoontuled. Teine, kogenematu jaoks kallis üllatus on nõue, et auto sisse- ja väljalaskesüsteem peab olema originaalne.

Ise USAst autot tellides soovitab Sinijärv arvestada sellega, et näiteks oksjonil oleva auto hinnale lisandub seitset sorti tasusid enne, kui see Eestis kohal on.

Loe edasi tänasest Autolehest

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles