Ford võitis viiendat aastat järjest parima väikemootori aunimetuse.

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ford

Üks igast viiest Euroopas müüdud Fordi sõidukist on varustatud 1.0 l EcoBoost mootoriga. 

Fordi 1.0 l EcoBoost mootor pälvis rahvusvahelisel konkursil Aasta Mootor 2016 aunimetuse Best Engine Under 1.0-litre juba viiendat aastat järjest – hoolimata järjest tugevamast konkurentsist, mida maailma suurimad autotootjad kuni 1.0 l mootorite klassis pakuvad. Kütusesäästliku ja sportliku mootoriga saavutati võit juba üheksandat korda, varasemalt on rekordiliselt 3 korda pälvitud üldvõit ning parima uustulnuka tiitel. Tegemist on jõuallikaga, mis on kasutusel ühel igast viiest Euroopas müüdud Fordi sõidukist.

Uuenduslik 1.0 l EcoBoost on oma klassi parim sõiduomaduste, sooritusvõime, ökonoomsuse, täiustatuse ja tehnoloogia osas. EcoBoost mootorite parimaid lahendusi rakendatakse ka uute EcoBlue diiselmootorite tootmisel. Žürii tõstis sealjuures esile kombinatsiooni sõiduomadustest, sooritusvõimest, ökonoomsusest, täiustatusest ja tehnoloogiast, mis paneb aluse uutele standarditele.  Žüriissekuulus 65 autoajakirjanikku 31 riigist. Selle tunnustuse osaliseks on mootor saanud järjekindlalt igal aastal alates turuletoomisest. Tänavusel konkursil jäi seljataha 32 konkurenti, seda on 19 võrra enam kui 2012. aastal. Äramärkimist väärib, et ka 2015. aastal suurenes konkurents, mida pakuvad maailma juhtivad autotootjad alla 1,0 l otsepritsega turbomootorite alal.   

2014. aastal saavutas 1.0 l EcoBoost kolmandat aastat järjest rahvusvahelise Aasta Mootori tiitli, 2012. aastast pärineb aga aunimetus Parim uus mootor.

“1.0 l EcoBoost on olnud teerajaja ning hoolimata tihenevast konkurentsist püsib see ka viis aastat hiljem oma klassi vaieldamatu liidrina,” märkis Ford of Europe´i tootearenduse asepresident Joe Bakaj. “Juhindume jätkuvalt sellest innovatsioonilisest mõttelaadist, arendades uusi tõhusaid, keskkonnasõbralikke ja võimsaid väikese töömahuga diiselmootoreid.”

1.0 l EcoBoost mootor on kasutusel 72 riigis üle maailma. See on saadaval 100 hj, 125 hj ja 140 hj variandina, Ford Fiesta R2 ralliautol isegi 180 hobujõulisena. 140 hj mootor pakub enam võimsust ühe mootorimahu liitri kohta kui Bugatti Veyron. Tänavalegaalne vormel, Formula Ford, varustatuna 205 hj EcoBoost mootoriga, läbis Saksamaal kuulsa Nürburgringi ringraja ajaga 7 min 22 sek, millega edestas ridamisi superautodest konkurente, sealhulgas enam kui 600 hj Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo ja Pagani Zonda.

11 mudelit - Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C‑MAX, Tourneo ja Transit Connect, Tourneo ja Transit Courier ning Mondeo on saadaval selle auhinnatud mootoriga. Üks igast viiest Euroopas müüdud Fordi sõidukist 2015. aastal oli varustatud just selle 1,0 l jõuallikaga, Fiestade puhul lausa kaks viiendikku.

Foto: Ford

Fordi EcoBoost bensiinimootorite tehnoloogiat kasutatakse nüüd ka uusima väikese töömahuga diiselmootori, 2.0 l EcoBlue tootmiseks. See jõudis Ford Transiti jõuallikana turule käesoleva aasta algupoolel. Madala inertsiga turbolaadur, kõrgsurve otsepritse, integreeritud kollektorid, nukkvõllilahendus ja hõõrdumist vähendavad elemendid tagavad 13% suurema kütusesäästlikkuse ja 20% parema pöördemomendi madalatel pööretel. *

Fordi globaalsesse EcoBoost mootorivalikusse kuuluvad võimsad ja säästlikud 1.5 l, 1.6 l, 2.0 l ja 2.3 l neljasilindrilised mootorid, samuti 2.7 l ja 3.5 l  V6 mootorid. Viimasega neist on varustatud superauto Ford GT, mis naaseb Le Mans´i võidusõidusarja juunikuu lõpupoole.

“Fakt, et Fordi 1.0 l EcoBoost on saavutanud kolmel korral üldvõidu ning pälvib endiselt žüriilt kiidusõnu, tõestab selle mootori erakordsust,” nentis Dean Slavnich, rahvusvahelise Aasta Mootori konkursi žürii aseesimees, kes on ühtlasi rahvusvahelise mootoritehnoloogiaväljaande Engine Technology International peatoimetaja. “Tegemist on fantastilise tõestusega selle kohta, et mootorite töömahu vähendamine ja suurem kütusesäästlikkus ei pea endaga kaasa tooma järeleandmisi niisugustel aladel nagu võimsus, täiustatus ja juhitavusomadused, vaid hoopis aitab neid paremaks muuta.”

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles