Renault toob turule uue universaalkerega Talismani

Aivar Pau
, tehnikatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus Renault Talisman
Uus Renault Talisman Foto: Vallo Kruuser

Prantsusmaa autotootja Renault esitles eile Eestis oma uut universaalkerega Talismani, mis lisaks rohkele elektroonikaga ja mugavusvahenditega varustatusele on pälvinud juba ka selle aasta Euroopa kõige ilusama auto tiitli.

Universaalkerega Renault Talismani välismõõtmed on sedaani omadele sarnased. Pikkus on 4,86 m (1 cm pikem kui sedaanil), laius 1,87 m, kõrgus ei ületa 1,46 meetrit. Pikk teljevahe (2,81 m) tagab palju ruumi nii reisijatele kui ka pagasile. 1,61-meetrine rööbe ees ja taga annab mudelile soliidse väljanägemise.

Mahuka pakiruumi laadimiskõrgus on 571 mm ning ava laius 1075 mm. Automaatne tagaluuk avaneb ja sulgub käsi kasutamata – tagumise kaitseraua all tuleb vaid jalga liigutada. Renault’ Easy Break süsteem võimaldab pakiruumis asuvate linkide abil  tagumise istme seljatoe hõlpsalt alla klappida.

 Uue Talismani pakiruumi maht kuni katteni on 572 dm3 (VDA) ning maksimaalne laadimissügavus on 1116 mm. Kui tagumiste istmete seljatoed alla klappida, kasvab laadimissügavus 2010 mm-ni ja maksimaalne maht peaaegu 1700dm3-ni (VDA).

(Foto: Vallo Kruuser)
(Foto: Vallo Kruuser) Foto: Vallo Kruuser

Keskmise käetoe allolev panipaik on ühtlasi külmakapi funktsiooniga, kuhu mahub pooleliitrine pudel või 33 cl purk.

Talismani juhiiste nihkub juhi sisenemisel automaatselt 50 mm tahapoole, seda elektriliste istmetega versioonidel. Kui juht on kohale asunud, liigub iste esialgsesse positsiooni tagasi.

 Esiistmete tagumised küljed on valmistatud pooljäigast, vastupidavast ja kergest materjalist, kasutatud on uut Cover Carving tehnoloogiat. Istmetel on kuni kümmet võimalikku seadistust (8 elektriliselt, 2 manuaalselt) ja istmepadi, mille pikkust saab muuta kuni 6 cm ulatuses. Peatoed on lennundusestiilis kuues suunas liigutatavad. Istmepadjad ja seljatoed on varustatud soojenduse kõrval ka ventilatsiooni- ja massaasžifunktsiooniga.

D-segment, kuhu Renault Talisman kuulub, populaarsus Euroopas on kasvamas. 2015. aastal kasvas D-segmendi sõidukite müük 16 protsenti. Ühtlasi on universaalid just Euroopas kõige populaarsemad, nende arvele läheb selle segmendi kogumüügist enam kui kolmandik ehk ligi 630 000 sõidukit.

Kõige jõulisem turule tulev Talismani bensiinimootoriga versioon 1,6-liitrine 200-hobujõuline turbo, millel on 7-käiguline ainult automaatne käigukast. Diiselmootoriga variandil on käike kuus ning võimalik on valida ka manuaalkäigukastiga varianti. Diiselmootoriga Talismanide keskmine kütusekulu on keskmisel 4 ja bensiinimootoritel 6 liitrid sajale kilomeetrile.

Senine praktika ongi näidanud, et Eesti rahvas eelistab ikkagi eelkõige kõige võimsama diiselmootoriga autosid. Oma suurimaks konkurendiks peavad Renault edasimüüjad Eestis universaalkerega Renault Talismanile Škoda Superbi ja VW Passatit, kuid Talismani põhivarustust peavad nad nende mudelitega võrreldes täiuslikumaks - kuni selleni välja, et elektriline tagaluuk käib lahti jalaviibutusega.

Veebruaris Pariisi autonäitusel pälvis Talisman aasta ilusaima auto. Mais Autocar Awards 2016 üritusel valiti disaini loonud Laurens van den Acker Aasta Disaineriks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles