Uputatud meretunnelid – kas lahendus mandri ja saarte vahele ka Eestis (1)

Aivar Pau
, tehnikatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Norra ujuvtunnelite plaan
Norra ujuvtunnelite plaan Foto: TNW

Norra on ette võtnud maailmas enneolematult ambitsioonika plaani rajada parvlaevaliikluse ülekoormuse leevendamiseks veealused meretunnelid.

«Uputatud ujuvad sillad» kujutavad endast üüratuid tunneleid, mida hoiavad ligi 30 meetri sügavusel paigal pontoonisarnased ujukid. Iga neist trossidega merepõhja kinnitatud tunnelitest on piisavalt lai selleks, et mahutada kummaski suunas ühte sõidurada, vahendab TNW.

Norrakate soovide põhjus on tegelikult iseenesestmõistetav – hetkel tuleb näiteks Kristiansandist Trondheimi kasutada 1000 kilomeetri läbimiseks koguni seitset parvlaeva ja kulutada reisile ligi 21 tundi. 25 miljardi dollariline projekt peaks aastaks 2035 lühendama seda teekonda 10 tunnile.

Norras on praegu kasutusel juba 1150 tunnelit, neist 35 paiknevad mere põhjas.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles