Ekspert selgitab: kuidas YouTube'ga rikkaks saada (1)

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaanika Kivilo
Jaanika Kivilo Foto: Erakogu

Paljudel meist on kontosid kõikvõimalikes sotsiaalmeediakanalites, kuid eriti palju ei tea me pakutavatest võimalustest need endale kerge vaevaga pisut - või lausa üüratult - taskuraha teenima panna.

Hiljuti jõudis Kroonika vahendusel avalikkuse ette info, et suurärimees Jaanus Rahumägi 16-aastasne tütar on loonud YouTube’is kanali, mille abil teenib regulaarselt summasid, mis kaugelt Eesti keskmist palka ületavad. Kuidas on see võimalik ja millised on eeldused – küsisime nõu digiturunduse valdkonna juhilt Jaanika Kivilolt ettevõttest Idea Havas Media.

Selgub, et viise on üsna mitmeid. «Selleks, et kopsakat summat teenida, on peamiseks eelduseks see, et inimese kanalil on väga suur jälgijaskond – videote vaatamiste arv võiks küündida lausa sadade tuhandeteni,» selgitas Kivilo.

YouTube’i statistika ütleb nimelt, et 1000 video vaatamise pealt on võimalik keskmiselt teenida seitse dollarit. Kerge  arvutus näitab, et mõistliku summa teenimiseks võiks vaatamiste arv olla sadades kordades suurem. Kui ikka jälgijaid pole, siis pole ka võimalik raha teenima asuda.  Tuhandet jälgijat peetaksegi üldiselt absoluutseks miinimumiks üleüldse rahateenimise alustamiseks.

«Teenimise süsteem ise toimib sarnaselt Google’i bännerivõrgustikule AdSense, mis võimaldab Google’i vahendatud reklaame kodulehtedele paigutada ja seeläbi raha teenida,» rääkis Kivilo.

Tema sõnul käib see täpselt nii ka YouTube’i kanalite puhul. Oma originaalsisu rahaks tegemiseks tuleb vaid partnerprogrammiga liituda ja valida, mis formaati reklaame kuvada lasta – olgu siis videote eel või sees kuvatavad klipid või bännerid nende peal. 

Väga selged ja karmid ettekirjutused on YouTube’il aga kanalil pakutava sisu autoriõiguste osas.  Videomaterjal tohib olla vaid enda toodetud ning ka näiteks selles kostuva muusika esitamiseks peavad kasutajal olema kõik õigused.

Foto: Erakogu

«Kui näiteks salvestada televiisorist mingisugune spordiülekanne ja see YouTube’i panna, siis sellist videot kindlasti rahateenimiseks kasutada ei tohi,» selgitas Kivilo.

Google’il on muidugi ka endal huvi sellist sisu monetiseerimist lubada – eeldatakse, et ligi 50 protsenti reklaamiandjate rahast jääb ju igalt klikilt temale.

Eesti suurima jälgijaskonnaga YouTube’i kanalite nimekiri asub siin.

Kuidas kanal raha teenima panna, saab vaadata sellest videost:

Tuleb teha midagi väga lihtsat ja lahedat

Mis ikkagi võib ühe kanali muuta sedavõrd populaarseks, et see koguks tuhandeid ja miljoneid jälgijaid?

«Kõige populaarsemad kanalid kuuluvad tegelikult tavalistele inimestele, kes on teinud midagi, mis neile väga meeldib – olgu selleks kasvõi kõige ajuvabam sisu,» naljatles Kivilo. «On oluline, et pakutav läheks inimestele peale – siis on võimalik maailma kontekstis teenida isegi miljoneid.»

Hetkel löövad maailmas laineid näiteks sellised videod, mille sisuks on üllatusmunade lahtipakkimine – mitte just kõige säravam, küll aga sellevõrra populaarsem sisu.

Väga suurt rolli mängivad pisiasjad – näiteks video eelvaatepilt, nende sisu optimeerimine otsingumootorite tarvis, sisu pakkumise järjepidevus.

«Kogu sotsiaalmeediaturundus põhineb lojaalsel fännibaasil, kellele tuleb pidevalt toota midagi kvaliteetset ja huvipakkuvat,» ütles Jaanika Kivilo.

Ettevõtete jaoks selgelt reklaamikanal

Mis puutub ettevõtete võimalustesse, siis on interneti online-kanalid muutunud näiteks Eestis juba tähtsuselt kolmandaks reklaamikanaliks – olgu siis oma kanali loomise läbi või lihtsalt bännerite ja reklaamvideote paigutamise teel.

«Reeglid on aga samad, mis inimestegi puhul. Pakutav sisu peab olema meelelahutuslik ja loomulikku huvi äratav. Selles peab olema midagi, mis paneb seda videot vaatama mitte kui tavalist reklaamklippi ja mõjutab seda ka näiteks sõpradega jagama,» selgitas Kivilo ja tõi näite ettevõttest, mis lõi videoseerija, milles purustati blenderites kõike, mis neisse mahub – mobiiltelefonideni välja.

Internetireklaami peamise tugevusena nimetas Kivilo reklaamide täpse sihtimise võimalust. Pole kellelgi saladuseks, et suured tehnoloogiahiiud jälgivad oma veebilehitsejate abil kasutajate internetis liikumise harjumusi ja teevad robotite abil selle põhjal vägagi tarku järeldusi.

Külmunud stambid sulavad

Igast inimestest luuakse virtuaalne profiil, millel ei pruugi pahatihti olla otsest vastavust sellele, mis andmed on tema kohta dokumentides või kuidas inimene ise end identifitseerib. See kõik võimaldab sihtrühma väljaselekteerimisel minna nii täpseks, et sellesse jääb vaid paarsada kõige tõenäolisemalt reklaamikliendi toodet tarbivat inimest.

Kivilo sõnul ongi hetkel jõutud sinnamaani, kus traditsiooniline tarbijaprofiilide jagunemine soo ja vanuserühmade põhjal on hääbumas.

«Uued profiilid on käitumispõhised – see, mida nad tegelikult teevad soost ja vanusest sõltumata. Ka pensionärist härrasmehel võib olla vägagi tõsine kokandushuvi. Olulised on tema käitumuslikud huvid,» märkis ta.

Märksõnad «sihtimine« ja «sisu»» on need, mille kallal kõik agentuurid üle ilma hetkel kõige enam vaeva näevad.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles