Volvo uus V90 – alati veel natuke parem

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Volvo

Volvo V90 on tootja 90-ga tähistatud tippmudelite seerias uus liige, täiendades maasturi XC90 ja sedaani S90 rida universaalkerega. V90 kannab puhtatõulise Volvona endal skandinaavialikkuse, soliidsuse ja usaldusväärsuse pitserit, turvalisusest rääkimata. Siiski on väiksema venna V70 kombel unistuste pereautoks saamise asemel veel pisut kõrgemale sihitud.

Kõikide universaalkerega Volvode esiema sünnist on möödas üle 60 aasta ja alates sellest ajast on müüdud üle 6 miljoni Volvo universaali. Juba mainitud V70 suutis põhimõtteliselt suuremate muutusteta tootmisesse jääda alates 2007. aastast, mis teeb mudelipõlvkonna pikkuseks tänapäevases kiirelt arenevas tehnoloogiavaldkonnas hirmpikad üheksa aastat.

Foto: Volvo

Volvo ootused uuele V90-le on õigustatult kõrged, sest nii luksuse, mugavuse kui turvalisuse poolest alla jääv V70 on oma elukaare jooksul nautinud tohutut populaarsust ja uus XC90 on samuti juba pälvinud kapa ja kamaluga kiidusõnu. Seega on igati põhjust loota, et ka universaalkerega 90-seeria esindaja võiks klientide seas sooja vastuvõtu osaliseks saada.

V90 on sarnaselt XC90-le ja S90-le ehitatud Volvo uusimale modulaarsele SPA platvormile (kohandatav, laiendatav, skaleeritav platvorm). See võimaldab paindlikult luua eri otstarbega ja kujustusega sõidukeid ilma tootmisliini peatamata. Ka arvestatav osa tehnoloogiast on autodel ühine.

Disain

V90 disain ei paku üllatusmomenti neile, kes XC90 ja Volvo moodsa disainikeelega üldiselt kokku puutunud on. Esiotsas paiknevad juba tuttavad „Thori vasara“ kujuga esituled ja kogu üldmulje on viisakalt moeteadlik. Selleks on disainerid ilmselt veidi vaeva pidanud nägema, kuna ilusat sedaani teha on üks asi, ent ilusat universaali sootuks teine.

Foto: Volvo

Salongis on mõeldud eriti neile, kes eelistavad puitu metallile, millega on jäädud hea maitse piiridesse, ja ka neile, kes juba mõnda aega on mõelnud, et autosolev puuteekraan peaks keskkonsoolis paiknema pigem pikuti kui laiuti.

Ruum

Omas klassis üks ruumikamaid V90 ei valmista pettumust reisijate peale, külgedele ega jalgadele, ning tagaistmele mahub keskmisest pisemaid reisijaid muretult ka kolm. Pagasi paigutamiseks salongi on Volvo mõelnud välja piisavalt panipaiku. Kui vaikimisi 560-liitrine pagasiruum peaks kellelegi väikseks jääma, saab seda istmete liigutamise abil suurendada kuni üle 1600-liitriseks, ja erinevate esemete kaasastassimiseks on võimalik esindusest soetada abivahendeid nagu kotihoidja või pagasivõrk.

Foto: Volvo

Sõit

V90 juhitavus ei ole vaikimisi orienteeritud sportlikkusele või sõiduelamusele, pigem on panustatud mugavusele. Selles abistab juhti Pilot Assist, aga siin tasub tähele panna, ja seda sõna otseses mõttes. Kuigi Pilot Assist suudab kuni kiiruseni 130 km/h juhi eest sõidurida hoida, on süsteemis siiski ette nähtud, et juht peab juhtimises osalema ja ka ise valvel olema.

Sellegipoolest jälgivad radarid pingsalt ümbrust ka pimedas, mil näiteks maanteekraavist võib teele hüpata mõni suur metsloom. Juhiabid hoiavad silma peal teemuutustel, teiste liiklejate ootamatutel manöövritel, või pidurdamisel. Need aitavad ja mõtlevad kaasa, aga ei võta kunagi juhtimist lõpuni üle.

Foto: Volvo

Kes aga väga tahab Sõita, võib vajutada Sport-nuppu. Selle tulemusena muutub vedrustus jäigemaks, rool tundlikumaks, käiguvahetus erksamaks ja tagasiside teel toimuvast paraneb oluliselt. Boonusena ei kasva kütusekulugi oluliselt.

Kulud

Odavaima, kaheliitrise, 187-kilovatise bensiinimootoriga V90 saab esindusest 49 400 euroga, 140-kilovatine diisel on 1 300 eurot kallim. Vastusaadav auto on esiveoline ja Momentum-varustustasemel. Kes aga soovib nelikveolist ja 235 kW bensiinimootoriga autot, peab olenevalt varustustaseme-eelistusest varuma 58 900 või 63 100 eurot, millest viimane on ka hinnakirja kalleim V90. Kahest diislist võimsam, 173-kilovatine ja nelikveoga versioon on aga oma bensiinimootoriga vennast mõlemal varustustasemel 3 000 eurot soodsam.

Vaid automaatkäigukastiga saadaoleva V90 ametlikud kombineeritud kütusekulu numbrid jäävad diiselmootorite puhul alla 5 ja bensiinimootorite puhul umbes 7 liitri juurde saja kilomeetri kohta, mis on arvestades auto suurust ja mootorite jõunumbreid üsna hea tulemus. Lisades sinna juurde Volvo autodele antava garantii, saab Volvo V90 soetaja endale ilmselt igakülgselt väga konkurentsivõimelise luksusliku pereauto.

Rohkem uuest Volvo V90-st saad lugeda siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles