Esimene isesõitev Ford valmib juba viie aasta pärast

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fordi tegevjuht Mark Fields CES messil.
Fordi tegevjuht Mark Fields CES messil. Foto: SCANPIX

USA autotootja Ford Motor teatas, et hakkab sõidujagamisteenustele mõeldud isesõitvaid autosid pakkuma juba 2021. aastal, kirjutab Reuters.

Fordi tegevjuht Mark Fields rääkis ajakirjanikele, et isesõitvate autode tehnoloogia arendamise kiirendamiseks plaanib ettevõte sellel alal tehtavaid investeeringuid kolmekordistada, paigutada raha mitmetesse Silicon Valley tehnoloogiaettevõtetesse ning kahekordistada oma Palo Altos asuva arendustiimi töötajate arvu.

«Me ei võistle selle nimel, et esimesena turule jõuda,» ütles Fields, lisades, et talle ei tekita erilist muret konkurendi General Motorsi poole miljardi dollari suurune investeering sõidujagamisteenusesse Lyft.

Ford on viimasel ajal teinud isesõitvate autode alal mitu suurt investeeringut. Hiljuti paigutati 75 miljonit dollarit autonoomse juhtimise sensoreid arendavasse ettevõttesse Velodyne, samuti investeeriti Silicon Valley kaardifirmasse Civil Maps. Mõnda aega tagasi osteti üles Iisraeli päritolu masinõpet arendav tarkvaraettevõte SAIPS.

Ford ei ole veel otsustanud, kas viie aasta pärast hakatakse esimesi isesõitvaid autosid pakkuma Lyftile, Uberile või mõnele teisele sõidujagamisteenusele.

«Kõik võimalused on veel laual,» selgitas Fields, kelle sõnul võib ettevõte otsustada partnerluse asemel ka omaenda sõidujagamisteenuse loomise kasuks.

Fordi tehnoloogiajuht Raj Nairi sõnul keskendutakse isesõitvate autodega esialgu sõidujagamisteenustele ning tavamüüki võiks rooli ja pedaalideta autonoomsed Fordid jõuda alles 2025. aasta paiku. Sellise strateegiaga valmistatakse turg isesõitvate autode jaoks ette ning ühtlasi peaks ka sõidukite hind olema selleks ajaks tavatarbijale taskukohasem.

Sarnaselt Google´ile ei kavatse Ford hakata ehitama poolautonoomseid autosid ehk sõidukeid, mis võivad siiski mingites olukordades vajada inimeste sekkumist. Sellist strateegiat on oma isesõitvate autode arendamisel eelistanud näiteks elektriautode tootja Tesla Motors.

Fieldsi sõnul tekib sellega aga liiga palju inimjuhi ja auto vastutuse jagamisega seotud riske.

Nairi sõnul esimesi samme tehnoloogia testimisel juba tehakse. Ford kavatseb tänavu toota 30 isesõitvat Fusion Hybrid prototüüpi ning järgmisel aastal 90 lisaks.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles