Sõiduproov: Hyundai Santa Fe

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ardi Truija
  • Pole küll odav auto, kuid on kõvuni kõikvõimalikku varustusse kastetud.

Mugav, suur ja absoluutselt pingevaba olekuga linnadžiip. Varustuselt ja materjalidelt konkureerib julgelt koguni klassi võrra kangematega.

Suurte linnadžiipide turul käib nii äge toimetamine, et kui konkureerivad mudelid ritta seada, võiks rivi vabalt ulatuda siit Santa Fe’ni. Ja Santa Fe’st on põhjust rääkida. Ei, mitte päikselisest linnast New Mexico osariigis, vaid Hyundai linnamaasturist, mille logol paistab samuti päike.

2016. mudeliaasta Santa Fe mootorivalik on nii lihtne ja konkreetne, et siit edasi minna poleks enam kuhugi. Valikus on vaid üks jõuallikas – 2,2-liitrine õlipõletaja, mis arendab 200 hj ja 440 Nm ning käike vahetab 6-käiguline automaatkäigukast. Nii et võta või jäta. Lõpuni lihtsaks pole Hyundai elu siiski teinud, sest valida tuleb. Kolme varustusastme hinnad ulatuvad 35 990 eurost 46 990-ni.

Seega, Santa Fe pole kindlasti odav auto. See-eest on ta lausa kõrvuni kõikvõimalikku nooblisse varustusse kastetud. Sealtmaalt alates, et pimedas ei pea te kobama ega koperdama. Lähete auto juurde, võti ja käed taskus, peeglite allservas ja ukselinkides süttivad lombituled ning te näete, kuhu astute ja istute. Kraami ja nodi võite tassida autoni kahe käe otsas – tuleb jääda tagaluugi taha seisma ja enam-vähem viie sekundi pärast teeb Santa Fe ise luugi lahti. Ütlete, et tarbetu mugavus, saab ka ilma? Proovige järele ja võite näha, kuidas askeetlikud veendumused lendavad blop! vastu taevast nagu koomiksis.

Hyundai on timminud Santa Fe hinna siiski nii, et te portmoneed avades poolele teele pidama ei jääks. Alles teises varustusastmes saate muu hulgas pimeala hoiatussüsteemi ja navi. Autonoomne hädapidurdus, adaptiivne kiirushoidik ja täisvaatemonitor lisanduvad kõige kõrgemal varustustasemel. Kuna väljavaade autost pole kitsastes oludes manööverdamiseks teab mis roosiline, on täisvaatekaamerast märkimisväärselt palju abi.

Dünaamikaga on Santa Fe’l kõik hästi. Sõidurežiimide vahetamisega võib küll aega sisustada, aga teab mis mõtet sellel pole. Möödasõidud lähevad mängleva kergusega ja foori tagant minnes tekib täitsa jõulise auto tunne. Vedrustus sobib kehvadele teedele või logisevatele raudteeülesõitudele nii hästi, nagu oleks Hyundai insenerid meie peale mõelnud. Ja kui tahate koolibussi mängida, siis saab ka seitsmekohalisena.

Hyundai Santa Fe

Mootor: 2199 cm3, R4, diisel, 200 hj, 440 Nm

Sooritus: 0–100 km/h 9,6 s, 203 km/h

Jõuülekanne: 6-käiguline automaatkäigukast, nelikvedu

Kulu: 6,6 l / 100 km, 174 g/km CO2

Mass: 1940 kg

Hind: alates 35 990

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles