USA turg on kunagise imelapse Xiaomi viimane lootus

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Xiaomi asepresident Hugo Barra ja ettevõtte uus toode Mi Note
Xiaomi asepresident Hugo Barra ja ettevõtte uus toode Mi Note Foto: Jeff Chiu/AP

Maailma suurimate nutitelefonide tootjate seas turgu kaotav Hiina tehnoloogiaettevõte Xiaomi teatas eelmisel nädalal, et hakkab sügisel USAs telefone müüma, kirjutab Tech In Asia.

Xiaomil on juba olemas USA turule suunatud veebipood, kuid seni on seal müüdud muid elektroonikavidinaid ja aksessuaare nagu näiteks kõrvaklapid. Praegu ei ole teada, kas lisaks veebipoele kavatseb ettevõte hakata koostööd tegema ka kohalike telekomioperaatoritega ja edasimüüjatega.

Tech In Asia ei ennusta Xiaomile USAs väga suurt edu, kuna riigi mobiiliturg on juba pikka aega küllastunud ning tarbijad on olnud huvitatud pigem tippmudelitest, mitte soodsama ja keskmise hinnaklassi telefonidest. Mingil määral võib Hiina ettevõttele edu tuua aga nutitelefonide müügistrateegia põhimõtteline muutus USAs. Kui traditsiooniliselt müüsid suurem osa operaatoritest uusi telefone teatud sissemakse (mis näiteks iPhone´i puhul oli 199 dollarit) ning kaheaastase lepingu igakuiste maksete kaudu (ühes kuumakses sisaldus nii andmeside kui ka osa telefoni ülejäänud hinnast), siis nüüd tuleb ostjatel käia välja telefoni täishind või siis hakata vastavalt selle hinnale tasuma igakuist intressita järelmaksu ning eraldi telekomiteenuste tasusid. Kuna uus süsteem peegeldab reaalsemalt telefoni enda maksumust, võib osa tarbijatest teoreetiliselt hakata soodsamaid telefone eelistama.

Igaljuhul on selge, et Xiaomil on hädasti vaja USA turul läbi lüüa. Kuna ettevõte Euroopasse ja Põhja-Ameerikasse pole veel laienenud, on selle edu seotud suuresti nutitelefonide müügitulemustega koduturul. Vaid kuus aastat tagasi asutatud idufirma on küll hiljuti laiendanud oma tootevalikut ka majapidamisseadmetele, kuid nutitelefonid moodustavad ajakirja Fortune andmetel ettevõtte käibest ikkagi veel üle 90 protsendi.

Uuringufirma IDC andmetel kukkus Xiaomi nutitelefonide müük teises kvartalis eelmise aastaga võrreldes lausa 38 protsenti. Samal ajal kasvas Hiina nutitelefonide turg aastaga 4,6 protsenti. Kui eelmisel aasta kevadel müüs Xiaomi kolme kuuga 17,1 miljonit seadet, siis tänavu kukkus see näitaja 10,5 miljonile.  Xiaomi käes oli juunikuu lõpus vaid 9,5 protsenti Hiina turust, mullu teise kvartali lõpus oli turuosaks aga 16,1 protsenti. Aastaga on Xiaomist möödunud kodumaised rivaalid vivo ja OPPO, kelle turuosaks oli tänavuse aasta juuni lõpus IDC andmetel 13,2 protsenti ja 16,2 protsenti.

Uuringufirma Gartner andmetel müüs ettevõte teises kvartalis maailmas kokku 15,5 miljonit nutitelefoni, ehk sama palju kui mullu, langedes sellega suurimate tootjate seas viiendale kohale.

Veel poolteist aastat tagasi oli Xiaomi oma kasvuprognoosides ülioptimistlik, lootes 2015. aasta jooksul müüa kokku üle 100 miljoni nutitelefoni. Sellest eesmärgist jäi puudu umbes 30 miljonit telefoni ning Xiaomi asemel ületas esimese Hiina ettevõttena nimetatud piiri hoopis konkurent Huawei.

Ettevõte kaotas mõnda aega tagasi ka maailma väärtuslikuima idufirma tiitli, kuna sõidujagamisteenus Uber hinnati investorite poolt aasta alguses üle 60 miljardi dollari. Suure tõenäosusega hinnatakse Xiaomi hinnanguline väärtus 46 miljardilt dollarilt võimalikus järgmises rahastusvoorus väga tugevalt alla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles