Päästerõngas avatud kontoris – Elisas lõikavad helikardinad inimhäält

Aivar Pau
, tehnikaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa kõnekeskus
Elisa kõnekeskus Foto: Elisa

Elisa on teadaolevalt esimene Eesti ettevõte, mis võttis oma avatud kontoris kasutusele uudse lahenduse häälmüra summutamiseks – helikardinad.

Elisa personalijuhi Kaija Teemäe sõnul oli ettevõtte kõnekeskuse üks suuremaid teenindajate muresid  liigne müra ka vaatamata ruumiliigenduseks kasutatud seintele ja kõrvaklappidele.

«Võtsime kasutusele müra summutava helimaskeeringu süsteemi Sound Masking, mille toel sumbub kõne või muu müra juba seal, kus ta alguse saab,» ütles Teemägi.

Milles seisneb helikardinate tööpõhimõte? Tehnoloogia sarnaneb mürasummutavate kõrvaklappide omale ning põhimõte on selles, et segav helisagedus nn lõigatakse ära. See on üldheli kattev helimaskeering, mis tähendab õhumüraga sarnase mittehäiriva taustaheli lisamist eesmärgiga vähendada häirivaid tegureid ja inimkõne arusaadavust.

«Kui seda piltlikult kirjeldada, siis töötab tehnoloogia põhimõttel, et öösel selgelt säravad tähed jäävad meile päeval päikesevalguse tõttu märkamatuks ehk taustamüra kaetakse teise helifooniga,» selgitas Elisa Eesti esindaja Marika Raiski.

Tema sõnul ei takista uudse lahendus töötajate omavahelist suhtlemist, kuid tavapärane töökõne on summutatud ning kostub vaiksemalt ning tänu sellele ei vii inimeste tähelepanu töölt kõrvale. 

Lisaks võttis Elisa kõnekeskuses kasutusele lauad, mis ei ole mitte juhitavad pelgalt nupulevajutusega, vaid endale meelepärased laua-asendid saab salvestada juba endale nutitelefoni - vastavasse äppi. Samuti annab äpp töötajale märku, kui ta on liiga pikaks ajaks jäänud samasse asendisse istuma.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles