Kuvarite kuumad kurvid

, tehnikaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Tootja foto

Alles see oli, kui telerite ja monitoride vallas valitses kuuma teemana 3D. Nüüdseks on selge, et ehkki paljud telerid toetavad 3D võimalust, pole see iseenesest mingi müügiargument. Uus hitt on kumerad – või kasutaja poolt vaadatuna nõgusad – teleri- ja arvutiekraanid. Milles seisneb kumerdamise efekt? Kas, kes ja millist kasu sellisest lahendusest lõikab?

Kumerus polegi tegelikult päris uus trikk – maailma esimene kumera ekraaniga kino Cine Rama avati New Yorgis juba aastal 1952. Kui ilmusid ülilaiformaadiga kinod Cinema Scope ekraanisuhtega 23 : 9, oli kumerus vältimatu – selleta olnuks pildimoonutused ekraani äärtes liialt suured. Kinomaailmas on kumer ekraan kasutusel siiani, ilmekaima ja vaatemängulisima näitena IMAX-kinodes.

Telerite vallas said kumerused stardipaugu 2014. aasta jaanuaris maailma suurimal tarbeelektroonika messil CES, kus enamikul suurtootjatel olid oma nõgusekraaniga telerid välja pakkuda. Turule saabusid need kolm kuud hiljem ja suhtumine oli seinast seina – kes kiitsid kui asendamatut tehnoloogilist hüpet, kes kahtlesid uue tehnoloogia mõistlikkuses ja elujõus. Nüüd, kaks ja pool aastat hiljem võime tõdeda, et kumerad ekraanid on jäänud ning liikunud edasi ka arvutimonitoride valdkonda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles