Portaal: Auto registreerimismaksuks kujuneb ilmselt 2,5 eurot kilovati kohta

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TFSI mootor.
TFSI mootor. Foto: Audi

ERR-i andmeil plaanib uus koalitsioon kehtestada autodele registreerimismaksu, mis enamikule inimestele tähendab, et ühe kilovati pealt tuleb maksta 2,5 eurot, kirjutab ERRi uudisteportaal.

2,5 eurot kilovati kohta tuleb seaduse jõustumisel maksta ühekordselt autot ostes, kui auto võimsus on kuni 130 kilovatti.

Võimsamate, enam kui 130kilovatiste autode puhul oleks iga täiendav kilovatt maksustatud ilmselt 7,5 euroga. Enam kui 200kilovatiste autode puhul maksaks üks kilovatt 17,5 eurot.

Seadus peaks plaanide kohaselt jõustuma 2018. aastast.

Sääraste määrade kehtestamine tähendaks, et suhteliselt väikese võimsusega 66-kilowatise mootoriga Škoda Fabia Ambitioni esmaregistreerimine läheks seega näiteks maksma 165 eurot, kuna lõivu võtab riik vaid kõige madalama, 2,5-eurose määraga.

Veidi võimsama 200-kilovatise mootoriga Toyota Land Cruiser V8 Luxury registreerimine maksaks aga 675 eurot, kuna säärase sõiduki puhul tuleb maksta ka veidi kõrgemat 5-eurost lõivu 130 kilovatti ületava võimsuse eest.

Võimsa 291-kilovatise mootoriga sõiduauto Dodge RAM 1500 Sport Crew registreerimine läheks aga maksma näiteks 1585 eurot, millest lõviosa ehk 910 eurot annab kõrge tasumäär 200 kilovatti ületava võimsuse arvelt.

Superauto, 880-kilovatise mootoriga sõiduki Bugatti Veyron 16.4 Super Sport registreerimise eest tuleks aga esmaregistreerimisel tasuda näiteks 7475 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles