Eestlased töötasid välja uue ja vägeva elektrijalgratta (4)

Aivar Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestlaste loodud elektriline jalgratas Choppelectric
Eestlaste loodud elektriline jalgratas Choppelectric Foto: tootja

Ettevõtluskõrgkooli Mainor esimese kursuse tudeng Markus Kaljuste arendas koos meeskonnaga välja elektrilise chopper-stiilis jalgratta, mida plaanitakse hakata ka Soome ja Hispaaniasse eksportima.

Markus Kaljuste sõnul sai ratta arendamise mõte alguse autoga Järvevana tee ummikus seistes.«Minust sõitis rahulikult ja kergelt mööda jalgrattur ning sealsamas küpseski mõte hakata ise elektrijalgrattaid valmistama,» rääkis Kaljuste.

Kaljuste sõnul otsis ta tarnijatelt sobiva raami, mootori, elektroonika ja aku ning koos kahe teise tiimiliikme - disainer Johanna Sepa ning BMX-sõitja Sten Ottepiga - valmiski laseriga tammespoonist välja lõigutud korpusega prototüüp.

«Testisime suvega tuhandeid kilomeetreid, kõik pidas ilusti vastu ning praegu oleme tootmiseks valmis,» lisas Kaljuste.

Choppelectric
Choppelectric Foto: tootja

Tema sõnul on elektrijalgratta eelis see, et sõitja võib edasiliikumiseks kasutada mootori abi, aga kui aku juhtub tühjaks saama, siis saab edasi vändata nagu tavalise rattaga. Elektrimootoril on võrreldes sisepõlemismootoriga minimaalselt liikuvaid osakesi ning seeläbi ei vaja see hooldust. Kogu akust tulenev vool liigub otse mootori ja tagaratta liigutamiseks.

Choppelectric nime kandva ratta standardaku mahutavus on 15 ampertundi pingega 48V, mis võimaldab läbida 30-40 kilomeetrit. Käsitööna valmiv ratas hakkab sõltuvalt detailidest ja lisavarustusest maksma kuni 2000 eurot.

Müügikanaliks on hetkel valitud selgelt internet - see käib läbi kodulehe ja  sotsiaalmeedia.

«Kuna alustame hetkel tegevust üksiktellimustega, siis nende valmistamiseks on meil Nõmmel väike pinnakene,» märkis Kaljuste. «Kui Soome ning Hispaania plaan välja jätta, siis Eestis tegeleme otsemüügiga. Tahame kliendiga suhelda ning vastavalt tema soovidele vastava ratta valmistada.»

Kaljuste alustas Mainori Ettevõtluskoolis veebitehnoloogia õpinguid ning arendab praegu rattale mobiiliäppi.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles