Ainus viis kuidas tõrjuda Holokausti eitamine otsingutipust – maksa Google’ile

Aivar Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Otsinguvasted holokausti teemal pärast reklaami ostmist
Otsinguvasted holokausti teemal pärast reklaami ostmist Foto: The Guardian

Maailma mõjuvõimsaim internetiettevõte Google keeldub oma veebiotsingutulemustest maha võtmast viiteid Holokausti eitajate veebikeskkondadele ning seega on ainus võimalus olukorra parandamiseks maksta Google’ile tõde kuulutavate artiklite esilepääsu eest.

Google’i otsinguvasted annavad hetkel selgelt aimu sellest, et Holokausti ei ole toimunud. Seda saab igaüks ise järele proovida, asudes toksima näiteks otsingufraasi «did the hol». Esimeseks vasteks on neonatside veebikekkond «Top 10 reasons why the holocaust didn't happen»....

Briti väljaanne The Guaridan asus asju lähemalt uurima ja sai möödunud esmaspäeval Google’ilt sellise vastuse: «Meil on kurb näha, et vihaorganisatsioonid on endiselt olemas. Asjaolu, et vihasaidid ilmuvad meie otsingutulemustes, et tähenda, et Google neid seisukohti toetab.»

Teemat on kajastanud korduvalt sellised tuntud väljaanded nagu The Independent, Fortune, Daily Mail ja muidugi the Jerusalem Post. Google on jäänud aga enda juurde ja holokausti eitajate seisukohad olid jätkuvalt esiplaanil – seda, kuni möödunud reedeni.

Nimelt leiutas The Guardiani ajakirjanik imelihtsa rohu: ta maksis Google’ile läbi AdSense programmi mõnikümmend naela selle eest, et nende otsingutulemuste kohal kuvataks reklaami, millel sisuks: «Holokaust leidis tõesti aset. 6 miljonit juuti tõesti surid. Otsingutulemused propageerivad valet. Palun võtke midagi ette.». Kõik see suunas Wikipedia artiklile, mis ajaloosündmustest mõnevõrra adekvaatsema pildi maalib.

Google’i pressesindaja tunnistas, et nende algoritmid ei ole kindlasti piisavalt head, et alati kõige olulisemaid ja kasulikumaid vastseid välja tuua. Samas ta märkis, et otsing on lihtsalt peegeldus sellele, mis veebis tegelikult toimub – ja loomulikult on tal õigus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles