Linnar Viik Eesti uutest brändisuunistest: need aitavad Eesti uuesti lahti kirjutada (1)

Aivar Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnar Viik
Linnar Viik Foto: JAANUS LENSMENT/POSTIMEES

IT-visionääri, -õppejõu ja -ärimehe Linnar Viigi hinnangul on täna avalikustatud Eesti uued brändisuunised vägagi kasulikud töövahendid mõtestamaks uuesti lahti Eestiga seonduv.

«Mulle meeldib selle ettevõtmise puhul see, et pole võetud ambitsioon olla vahend ainult ärimeestele kasutamiseks, vaid ka laiemalt – avalikus sektoris, inimeste vahelises suhtluses. Mulle meeldis ka see, et see ei kirjuta liiga palju ette ja võimaldab seda kasutada kellel iganes,» ütles Linnar Viik Postimehele.

Brändikontseptsiooni ülesehitus, kuvand ja kuju on Linnar Viigi hinnangul äärmiselt põhjamaine ja kaasaegne – midagi sellist, mille poole me püüdleme, millega me tegeleme aasta või viie pärast.

Kas loodud suunistest võiks olla reaalselt praktilist kasu näiteks ühele värskelt ühinenud uuele suurvallale, kes asub looma oma identiteeti? «Ma arvan, et kui see on üks harilik kohaliku omavalitsuse volikogu liige, siis ta tuleb, vaatab ja ütleb, et siin pole mitte midagi. Aga kui ta võtab natukenegi kellegi appi ja püüab nõu leida, küll leiab ka tema nn rändrahnusid oma ühendvalla territooriumilt,» arvas Viik.

Veelgi olulisemaks pidas Viik protsessi, millega uute brändisuunisteni jõuti. Ei alustatud ülevalt alla ja seda küsimusega, milline on meie hüüdlause ja logo. Selle asemel räägiti inimestega ja küsiti, mis meid ühendab, mis on meie jaoks tähtis.

Viigi hinnangul ei ole kontseptsioon kindlasti valmis – see on lahendus, mida väga erinevad osapooled saavad kasutada.

«Paljud kindlasti praegu arvavad, et me oleme suured kaotajad. Vastupidi! See annab uuesti võimaluse Eesti uuesti lahti kirjutada. Selliseks, mis on oluline ka inimestele kohapeal,» ütles Viik.

Kolme teljega, mis puudutasid puhast loodust, isemõtlevaid inimesi ja digitaalset ühiskonda, on Viigi hinnangul kindlasti valdav enamus meist päri. «Siit ka konkreetsed juhtnöörid igale meist, kes tegelevad brändi loomisega: peegelda enda inimesi, traditsioone, kogemusi ja seda, mis on meie jaoks tähtis.»

Viik arvas, et pakutud lahendused on esimesed viis aastat kasulikud eelkõige selleks, et sisemiselt kasutada. «Vaadakem disainist kaugemale – siit pole võtta mitte ainult fonti ja kujunduselemente, siit on võtta mõttesisu. Seda ei tehtud kindlasti raha eest, seda tehti kodanikupanusena. Linnar Viik oli üks neist.»

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) all tegutsev disainimeeskond avalikustas täna pooleaastase töö tulemusena valminud Eesti brändi kontseptsiooni, mille läbivateks elementideks on ühtne kirjatüüp, rohkelt Eestit ja eestlasi kirjeldavad sõnumeid ja ikoone ning läbiva joonena rändrahnude motiiv ja elektroonilisusele viitav täht «e».

Uue brändi suunised asuvad aadressil brand.estonia.ee

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles