Akadeemik Olav Aarna küsib kiuslikult: kummast PISA edu selgitusest lähtuda Eesti hariduspoliitiliste otsuste tegemisel? Või kas me üldse peame nende selgitustega hariduspoliitika kujundamisel arvestama?
Tellijale
Olav Aarna: mida ühist on PISA tulemustel ja kliima soojenemisel? (2)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pealkirjas toodud küsimus on ajendatud kahest asjast: hiljuti avaldatud 2015. aastal läbi viidud PISA uuringu tulemustest ja Phil Williamsoni artiklist ajakirja Nature 8. detsembri 2016. aasta numbris. Viimases muretseb autor selle pärast, et «tõepõhjata ajajärgu» populismi tõusulaine seab ohtu tõenduspõhise valitsemise, st teadusuuringutel põhinevate poliitiliste otsuste tegemise. Muuseas puudutab see suhtumist inimtekkelisse kliimasoojenemisse, mille USA presidendiks valitud Donald Trump on kahtluse alla seadnud.