Eesti uus bränd jõudis esimest korda rahvusvahelisele areenile

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Otepää MK-etapp - sprindi kvalifikatsioon
Otepää MK-etapp - sprindi kvalifikatsioon Foto: Tairo Lutter / Postimees

Värskelt valminud uus Eesti bränd jõudis möödunud nädalavahetusel esimest korda mastaapselt rahvusvahelisse telepilti, kui selle osaks olevat uut fonti kasutati murdmaasuusatamise MK-etapil nii sportlaste rinnamärkidel, kodulehel, reklaamides kui ka plakatitel sõnapaaris «visit estonia».

Kasutusel oli niisiis uus font Aino ja järgitud oli ka nn brändikasti juhtnööre kirjutada sõnu väikese algustähega – «nagu meie tasane maa ja horisonaalne ühiskond, nagu riik, mis on millegi vahel, aga mitte alguses või lõpus ja nagu riik, mis on pidevas liikumises».

Kui paju brändi kasutamine rahvusvahelisel suurvõistlusel maksma läks? EASi pressiesindaja Emilie Toomela sõnul sai Eesti Suusaliit projekti «Otepää MK 2017 murdmaasuusatamises» turismitoetuseks EASilt 65 000 eurot, millega kaeti osa sündmuse turunduse, teleiülekande ja korraldamise kuludest.

Toetuse saajale määratigi selle käigus kohustuseks Eesti turunduskontseptsiooni rakendamine, samuti Visit Estonia uue logo kasutamine sündmuse toimumise kohas ja uue brändi kasutamine sündmuse turundustegevustes.

«Iga sündmus panustab Eesti tutvustamisse sündmuse iseloomust tuleneval teemal ja teeb seda kanalites, läbi mille jõutakse selliste segmentideni, kuhu Eesti ennast riigina ise tutvustades ei jõuaks,» selgitas EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso.  

«Kampaania tulemuste täpne kokku lugemine alles käib, kuid juba võib öelda, et nädalavahetusel toimunud Otepää MK-etapi ajal kasvas Visit Estonia portaali külastatavus 30 protsenti ehk 10 000 külastuse võrra, võrreldes eelmise aasta sama nädalavahetusega,» märkis Mutso.  

Lisaks sõlmiti kokkulepped bännerite asukoha suhtes telekaamera vaateväljas. Kokku prognoosis Otepää MK etapi korraldaja üle 40 miljoni televaataja.

Päris esimest korda oli uus bränd kasutusel ka Simple Sessionil.

Eesti uue brändi loomine läks maksma ligi veerand miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles