Proovisõit: Audi A6 lükkab lati uutesse kõrgustesse

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Audi slogan Vorsprung durch Technik - edumaa läbi tehnilise arengu – on tõepoolest see, mis viimasel ajal nelja rõngaga iluvõrel autosid kõige paremini iseloomustab. Ka uus A6, mis hiljuti Eestisse jõudis, kannab endas sama ideoloogiat, kirjutab Autonet.ee.


Kuigi ei saa kurta, et eelmisegi põlvkonna A6 viletsa varustusega masin olnuks, lükkab uus lati järjekordselt enneolematutesse kõrgustesse. Ega teisiti ju ei saagi, sest A6 on enimmüüdud äriklassi sedaan.

Auto kere on 4,92 meetrit pikk ja 1,87 meetrit lai, kuid ainult 1,46 meetrit kõrge. Teljevahe 2,91 meetrit tagab autos viibijatele rohkelt avarust. Auto pagasiruum mahutab 535 liitrit.

Tänu rohkete alumiiniumdetailide ja kõrgtehnoloogiliste metallisulamite kasutamisele saavutati jäik ja kerge konstruktsioon. Tavapärasest terasest umbes 15 protsendi võrra kergem kere absorbeerib hästi energiat, mis tähendab avariiolukorras enamat turvalisust.

Tuleb tunnistada, et premium-segmendi autodega on proovisõite teha üsnagi raske. Sõita muidugi on mõnus, kuid proovi seda hiljem sõnadesse panna. Seda enam, kui auto varustuse nimekiri on nii pikk ja põhjalik ning sellest ei puudu praktiliselt midagi tänapäeva autodele pakutavast.

Pealegi pole ei Audi ega ka tema peakonkurentide mudelite sõiduomaduste juures mingeid järelandmisi tehtud ning need on oma suurusklassi parimad.

Siiski ei saa salata, et sedapuhku oli Audil väike üllatus varuks. Proovisõiduks anti Reval Autost 7-käigulise S-tronic kastiga A6 3.0 TDI quattro.

Esimest korda sai sõidetud autoga, mille kütuseliiki polnud võimalik autos istudes ära arvata. Ka kiirendustel kostis kapoti alt sama kõlaga urin, ei mingeid vihjeid diislile. Seda kõike muidugi tänu eeskujulikule müraisolatsioonile.

Kolmeliitrisel diislil on võimsust 245 hobujõu ja momenti 500 Nm jagu. See tagab väga isuka kiirenduse ning kui veojõukontroll välja lülitada - eriti veel pisut libeda teega - tuleb otsesuuna saavutamiseks ikka päris kõvasti roolida.

Kusjuures selle 5,5 sekundiga sajani sprintiva sõiduki janu kütuse järele polegi teab mis üle mõistuse – kombineeritud tsüklis vajatakse tehniliste andmete tabeli kohaselt 6,0 liitrit, samas hetkekulu vaadates sai säästlikult sõites ka linnas enam-vähem liitri jagu enamaga hakkama.

Mõistagi, iga jalasirutus toob ekraanile väga müstilisi arve. Muide, peagi on tulemas ka hübriidajamiga A6!

Löökaukude kohapealt, mida praegusel hetkel vähemalt Tallinna tänavatel jagub, tuleb nentida, et A6 elab need üle, juhitavus säilib, kuigi ega autogi nende üle rõõmu ei tunne.

Audi võiks kaaluda Eestis müüdavatele sõidukitele baasvarustusse e-maili saatmise programmi paigaldamise, mis järjekordse paugu puhul linnapeale personaalse sõimukirja saadaks.

Muus osas võib aga julgelt kinnitada, et kui otsid hea juhitavusega, dünaamilist, mugavat ja turvalist sõiduriista, siis kahtlemata kvalifitseerub A6 nende sekka.

Jääb vaid lahendada üksainus pisike küsimus: kust võtta näiteks proovisõiduauto maksumuseks kujunenud 71 755 eurot, mis meie vanas vääringus teeb ümmarguselt 1 123 000 krooni?

Muide, 3.0 TDI quattro baasmudeli maksumuseks on 50 500 eurot, ehk 790 000 krooni. Aga näiteks ksenoon ja LED-tuled maksavad üle 1300 euro, salongis elektrilised nimmetoega jms võimalustega istmed 2800, 8-tollise ekraaniga Audi MMI koos juhi infosüsteemiga lisab hinnale ligi 4000 eurot. Kas see kõik oma hinda väärt, peaks juba iga ostja ise otsustama.

Samas võib 1400 euro eest pikendada auto tehasegarantiid 4 aastani. Seda polegi samas üle mõistuse palju.

Aga nimekirjas on olemas veel ka ventileeritavad massažifunktsiooniga esiistmed; Night Vision öönägemisseade; sõidurea hoidmise ja reavahetuse abisüsteem; kaugtulede vahetamise assistent; adaptiivne püsikiiruse hoidja koos Stop&Go funktsiooniga, mis juhivad auto sõidukiirust soovi korral vahemikus 0-250 kilomeetrit tunnis ning jälgivad lisaks ka kõrvalasuvaid sõiduradasid; Head-up display funktsioon, mis võimaldab juhile olulise info projitseerimist auto esiklaasile ning 1300-vatise väljundvõimsuse ja 15-ne kõlariga Bang & Olufseni helisüsteem.

See kõik muudab auto hinda oluliselt. Kuid ei maksa ära unustada, et lastes kõik ülamainitu oma autole külge mudida, saad uskumatult mugava auto, millest ei tahagi enam välja ronida.

A6 disainist rääkides võib lihtsalt ära mainida, et üldjoontes on tegu väiksema A8-ga. Selle juures on meeldiv, et kui Jaapani tootjad üritavad oma auto ninaosadele naerusui ilmet anda, siis A6 on vastupidi altkulmu põrnitseja, mis aga annab palju paremini edasi selle olemust: kobige eest, mina tulen.

Kui võtta teemaks, mis uue Audi A6 juures meeldib ja mis mitte, siis vastus on üsna lakooniline: meeldib kõik peale hinna.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles